Vedd és vidd! Hol érdemes?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

2013 szeptemberében és decemberében is elvégezte az apróhirdetési online oldalak piacának átfogó felmérését az Ipsos. A kutatás a hagyományos átkattintás alapú látogatottságmérési adatokon túl a weboldalak felhasználók általi használhatóságára, a hirdetési site-ok hatékonyságának feltérképezésére koncentrált.

A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a Jófogás.hu a rövidebb időintervallumon belüli sikeres eladásokat tekintve jóval hatékonyabb, mint a konkurens oldal, habár az is kiderült, hogy kis mértékben jobb megítélést társítottak az Apródhoz a felhasználók. Ennek ellenére a Jófogáson a meghirdetett termékeket hamarabb el lehet adni.

A két oldalt közel azonos arányban látogatják a hirdetők, csupán 8%-os eltérés van az Apród javára. (Jófogás 67%, Apród 75%) Az Apród.hu-n egyébként valamennyivel nagyobb az aránya azoknak a hirdetőknek, akik egyszerre több cikket kínálnak eladásra. (Jófogás 63%, Apród 70%), illetve a felhasználói kevésbé használnak párhuzamosan egyéb hirdetési oldalt termékük értékesítésre.

A hatékonyság tükrében azonban már más kép rajzolódik ki: a Jófogáson ugyanannyi idő alatt jóval több potenciális vásárló vette fel a kapcsolatot az eladókkal (62% vs 51%). (Az Apródon a kapcsolatfelvétel esélye nagyobb, mert több eladó felé jeleztek vissza, viszont nagyobb volt a csalók, ill. komolytalan érdeklődők aránya.) A Jófogáson az Apródhoz hasonló arányban kerültek a portékák értékesítésre, de a Jófogás esetében jóval gyorsabban sikerült gazdát cserélniük. Míg a Jófogás az összes értékesített cikk 41%-nak eladását 3 napon belül biztosította, addig az Apród esetében a 3 napon belüli értékesítési hatékonyság 32%-os volt. Az egy héten belüli eladásokat tekintve még nagyobb a különbség a két weboldal között: az összes meghirdetett termék közül a Jófogás 71%-ot, míg az Apród 54%-ot értékesített egy héten belül.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Tizenegy millió dollárbefektetés a Commsignia cégnél

A Commsignia 11 millió dollárbefektetést kapott.

Európa a befektetések központja

Egyre vonzóbb a külföldi befektetők szemében Közép-Kelet-Európa.

Kanadából és Svájcból érkezett a legtöbb befektetés

EU: tavaly már nem az USA-ból érkezett a legtöbb befektetés.

4IG 915 (-0,54 ) AKKO Invest 28600 (-0,69 ) ALTEO 768 (-0,26 ) ANY 1295 (-1,15 ) APPENINN 431 (-1,82 ) AutoWallis 115 (-2,14 ) BIF 299 (1,01 ) CIGPANNONIA 309 (-3,44 ) EHEP 12800 (9,40 ) ELMU 28000 (-0,71 ) ENEFI 598 (-0,33 ) ESTMEDIA 119 (-0,17 ) FUTURAQUA 119 (2,41 ) MOL 2840 (-0,21 ) MTELEKOM 423 (-0,59 ) NORDTELEKOM 47 (-1,06 ) NUTEX 33 (6,15 ) OPUS 390 (-2,50 ) ORMESTER 12600 (-5,26 ) OTP 12200 (-1,21 ) RICHTER 4720 (-1,26 ) SET Group 660 (0,46 ) WABERERS 1310 (1,95 )