Vedd és vidd! Hol érdemes?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

2013 szeptemberében és decemberében is elvégezte az apróhirdetési online oldalak piacának átfogó felmérését az Ipsos. A kutatás a hagyományos átkattintás alapú látogatottságmérési adatokon túl a weboldalak felhasználók általi használhatóságára, a hirdetési site-ok hatékonyságának feltérképezésére koncentrált.

A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a Jófogás.hu a rövidebb időintervallumon belüli sikeres eladásokat tekintve jóval hatékonyabb, mint a konkurens oldal, habár az is kiderült, hogy kis mértékben jobb megítélést társítottak az Apródhoz a felhasználók. Ennek ellenére a Jófogáson a meghirdetett termékeket hamarabb el lehet adni.

A két oldalt közel azonos arányban látogatják a hirdetők, csupán 8%-os eltérés van az Apród javára. (Jófogás 67%, Apród 75%) Az Apród.hu-n egyébként valamennyivel nagyobb az aránya azoknak a hirdetőknek, akik egyszerre több cikket kínálnak eladásra. (Jófogás 63%, Apród 70%), illetve a felhasználói kevésbé használnak párhuzamosan egyéb hirdetési oldalt termékük értékesítésre.

A hatékonyság tükrében azonban már más kép rajzolódik ki: a Jófogáson ugyanannyi idő alatt jóval több potenciális vásárló vette fel a kapcsolatot az eladókkal (62% vs 51%). (Az Apródon a kapcsolatfelvétel esélye nagyobb, mert több eladó felé jeleztek vissza, viszont nagyobb volt a csalók, ill. komolytalan érdeklődők aránya.) A Jófogáson az Apródhoz hasonló arányban kerültek a portékák értékesítésre, de a Jófogás esetében jóval gyorsabban sikerült gazdát cserélniük. Míg a Jófogás az összes értékesített cikk 41%-nak eladását 3 napon belül biztosította, addig az Apród esetében a 3 napon belüli értékesítési hatékonyság 32%-os volt. Az egy héten belüli eladásokat tekintve még nagyobb a különbség a két weboldal között: az összes meghirdetett termék közül a Jófogás 71%-ot, míg az Apród 54%-ot értékesített egy héten belül.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Életbiztosítás - nem lehet elég korán kezdeni

Minél fiatalabb korban érdemes az életbiztosítást megkötni.

Cégóriások kapkodnak a magyar startupért

Hatmillió dolláros befektetést kap a Shapr3D startup.

Kevésbé borúlátóak Németországban

Kevésbé borúlátó befektetői hangulat Németországban és az euróövezetben.

Ezt olvasta már?

Ez kell az álláskeresőknek: jó fizetés és fejlődési lehetőség »