Viszlát, haszontalan ajándékok!

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Utolsó pillanatra hagyta az ajándékvásárlást, netán nem jut eszébe semmi igazán jó ötlet, de szeretné, ha az ajándéka valóban hasznos lenne? Nincs egyedül a gondjaival: sokak menedéke karácsony előtt az ajándékkártya.

Minden negyedik ember cserélt már vissza ajándékba kapott terméket az NRC Médiakutató és a MediaMarkt közös, októberi reprezentatív felmérése szerint. Elsősorban azért, mert az nem felelt meg számára (36 százalék). A műszaki áruházak egyébként sem az impulzusvásárlás területei, hiszen ilyenkor számos, kifejezetten személyes tényezőt kell figyelembe vennie az ajándékozónak.

Mi alapján választunk?

A vásárlók általában a megajándékozott valamely márkához való vonzalma, valamint praktikus szempontok, mint a méret, teljesítmény, egyéb funkciók és az ár sajátos, egyéni metszete alapján szeretnek választani.

A vásárlást tervezők 35 százaléka ezek alapján előre kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket szeretteinek, 44 százaléka pedig, ha nem is dönt a konkrét készülékről, már legalább tudja mik lesznek a legfontosabb szempontjai. 

A B-terv

Még így is előfordulhat, hogy nem ismerjük az ajándékozott pontos igényeit, esetleg nincs időnk kiválasztani és vásárolni, viszont nem szeretnénk csalódást okozni. Kézenfekvő döntés ilyen esetben az ajándékkártya, hiszen gyakorlatilag nem lehet vele tévedni, és a megajándékozott sem szórhatja el - a készpénzzel ellentétben - az így kapott összeget.

"Az ajándékkártya értékesítés szempontjából egyértelműen a karácsonyi időszak a legkiemelkedőbb, ezt követi a ballagási, majd az esküvői szezon" – mondta Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója.

"A kártya praktikus előnyeinek köszönhetően évről évre nő a kártyaértékesítések száma" - tette hozzá.

Híd a generációk között

Kifejezetten praktikus megoldás például családon belül, amikor különböző generációk szeretnék meglepni egymást valamilyen hasznos ajándékkal. Szánthó szerint akkor is jó megoldás, ha csak hozzájárulni szeretnénk, akár többen is a vásárláshoz, a kártya ugyanis a saját értékénél nagyobb vásárlásokhoz is felhasználható, ha a különbözetet megfizetik.

A tapasztalatok szerint azok is szeretik ezt a megoldást, akik bár tudják, hogy a megajándékozott nagyon szeretne egy bizonyos műszaki cikket, de nem biztosak benne, hogy mások nem gondoltak-e már ugyanerre. A félelmük nem alaptalan: a kutatás szerint a visszacserélés negyedik leggyakoribb oka (21 százalék), hogy az illetőnek már volt ugyanolyan terméke. 

Az ajándékkártyák MediaMarkt kínálatában szinte bármely termékre beválthatóak és többféle címletben elérhetőek. Ráadásul az egyenleget nem kötelező egyben levásárolni, a fennmaradó összeg az utolsó vásárlást követően még 5 évig felhasználható. 

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Figyelj oda a pénzedre! - Segíthet a lista, melyik alapot válaszd

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Megcsappanó befektetési kedvvel számolnak Európában

Azonban felértékelődik az európai gyártókapacitás.

Egyre többen fektetik be pénzüket

Nőtt a befektetési alapokban kezelt vagyon májusban.

Ezt olvasta már?

Elárasztják a veszélyes termékek Európát »