Továbbképzés webshopok számára

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Sikeresen zárult a Mastercard és a BIG FISH 2016-ban indított átfogó programja, amelynek célja az online vásárlási élmény fejlesztése volt. A program szervezői a magyar e-kereskedelmi piac kiemelt szereplőivel együttműködve elemzésekkel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítettek abban, hogy a piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek. A projekt során készült esettanulmányok és elemzések mindenki számára elérhetők, így a teljes e-kereskedelmi szektor fejlődését szolgálják.

Sikeres a projekt

2016-ban indult útjára az E-kereskedelmi szemle program, amelynek keretében egy év alatt 21 webáruház kapott lehetőséget arra, hogy szakértői segítséggel, jól megtervezett fejlesztések mentén, mérhető módon javítsa weboldalán a felhasználói élményt.

A projekt sikerét jelzi, hogy zárásakor a résztvevő szervezetek, akik díjmentesen vehettek részt a programban, kiemelkedően kedvező visszajelzéseket adtak: a kezdeményezés koncepcióját és céljait a válaszadók 92 százaléka maximális pontszámmal értékelte, míg az elemzések és javaslatok hasznosságára a válaszadók fele 7-ből 7 pontot, a fennmaradó 50 százalék pedig 7-ből 6 pontot adott.

Arra a kérdésre, hogy mennyire érzik eredményesnek a megvalósított fejlesztések hatását, a többség szintén maximális pontszámmal válaszolt, de a hétfokú értékelési skálán 5 pontnál senki sem adott kevesebbet.

Hiánypótló, hasznos kezdeményezés

A pozitív visszajelzések is azt mutatják, hogy az E-kereskedelmi Szemle programmal egy hiánypótló, hasznos kezdeményezés indult el, de a számszerűsíthető egyéb eredmények is a projekt sikeréről tanúskodnak. A programban résztvevő Bortársaság esetében például mobilra optimalizált (reszponzív) oldal fejlesztésével a mobil- és táblagépről érkező forgalom konverziós aránya[3] több mint 14 százalékot nőtt, míg a HVG Könyvek honlapján az oldal UX[4] felülvizsgálata és optimalizálása 28 százalék bevétel növekedést, 10 százalék konverziós arány növekedést és 12 százalék kosárérték növekedést eredményezett.

A 21 weboldalt elemző szakértői csapat a következő munkafázisokon haladt végig. A program első lépése a kiválasztott weboldalak technikai ellenőrzése, valamint a szakértői elemzések elkészítése volt. Ezután került sor a javaslatok megfogalmazására, majd ez alapján zajlottak le a fejlesztések, amit az adatgyűjtés és a kiértékelés követett.

A stáb nem csak esettanulmányokat és átfogó elemzéseket készített, de egy összegzést is írtak a leggyakrabban előforduló hibákról és kihagyott lehetőségekről, segítve ezzel a webshoptulajdonosok munkáját.

A legnagyobb problémák

A tapasztalatok szerint a magyar webshopoknál a legnagyobb problémát a mérési és a technikai hiányosságok okozzák, és a vásárlási folyamat részleteinek (szállítási és átvételi lehetőségek, fizetési módok) megjelenítése terén is bőven van még mód a fejlesztésre. A kihagyott lehetőségek között kiemelendő a jól elhelyezett termékajánlók és az elhagyott kosarakra emlékeztető levelek fontossága.

A program megvalósulását a Mastercard támogatta. Eölyüs Endre, a fizetéstechnológiai vállalat Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a program kapcsán elmondta:

„Figyelemreméltó tanulságokkal zárult az E-kereskedelmi szemle program, amellyel most 21 webshop szolgáltatásainak javításához járultunk hozzá közvetlenül, de az elemzések közzétételével az egész szektor fejlődését szolgáljuk. A vizsgált weboldalak a fejlesztésekkel számottevő konverziós arány és bevétel növekedést is elértek, valamint több visszatérő látogatást, vagyis hűségesebb vásárlókat szereztek. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy azok a webáruházak sem dőlhetnek hátra, akik az elmúlt egy évben fejlesztették a vásárlói élményt, hiszen folyamatosan változik a technológia, újabb és újabb trendek jelennek meg a piacon, amelyek a fogyasztói elvárásokra is hatással vannak. Bízom benne, hogy az E-kereskedelmi szemle elindításával és a jó gyakorlatok megosztásával sok webáruház számára adtuk meg a kezdő lökést ezen az úton, és sokan képesek lesznek arra, hogy nyitott szemmel járva, a piac rezdüléseit lekövetve időről időre újragondolják a felhasználói élmény javításának lehetőségeit.”

Ezt olvasta már?

Hatalmas probléma a munkaerőhiány »

4IG 1060 (-2,57 ) AKKO Invest 24400 (0,83 ) ALTEO 748 (-0,53 ) ANY 1220 (-0,41 ) APPENINN 475 (-0,52 ) AutoWallis 120 (-0,41 ) BIF 296 (-0,67 ) CIGPANNONIA 364 (-2,15 ) CSEPEL 636 (-6,47 ) Duna House A 3960 (-1,00 ) EHEP 20400 (16,57 ) ENEFI 638 (0,31 ) ESTMEDIA 111 (1,09 ) FORRAS/T 1150 (4,55 ) FUTURAQUA 105 (3,56 ) GSPARK 3730 (-1,06 ) KPACK 16300 (-12,37 ) MASTERPLAST 720 (0,28 ) MOL 2986 (0,88 ) MTELEKOM 434 (-0,12 ) NORDTELEKOM 42 (0,24 ) NUTEX 29 (3,23 ) OPUS 438 (-1,13 ) ORMESTER 3200 (3,23 ) OTP 12360 (-0,32 ) OTT1 257 (19,86 ) PANNERGY 722 (0,28 ) RABA 1160 (0,87 ) RICHTER 5075 (0,20 ) SET Group 607 (-1,14 ) TAKAREK 662 (0,61 ) WABERERS 1140 (3,64 ) ZWACK 17500 (-1,13 )