20 százalékkal növeli kínai áruforgalmát a német vasúttársaság

| forrás:
MTI/dpa
| olvasási idő: kb. 1 perc

A német DB Cargo vasúti logisztikai társaság 2020-ra húsz százalékkal, évi 100 ezerre növeli konténeres vasúti forgalmát Kína és Európa között - közölte a társaság szóvivője vasárnap.

A kínai oldalon már több tucat vállalat verseng az európai vasúti áruforgalmi üzlet lebonyolításáért. Az egyik ilyen a 20 milliós lakosú közép-kínai Csungking (Chongqing) városában működő Yuxinou, amely 2011-ben tizenegy Európába indított konténerszerelvénnyel kezdte meg a működését és már évi 700 szerelvénynél tart. A szerelvények Európa felé rendszerint elektronikai eszközökkel és készülékekkel vannak megrakva, a visszaúton pedig feldolgozott mezőgazdasági termékeket, például tejport szállítanak. A nagy német iparvállalatok is egyre gyakrabban veszik igénybe a vasúti áruszállítási útvonalat Kínába. A BMW például heti három járműalkatrészekkel megrakott szerelvényt indít. A vasúti áruszállítási összeköttetés létesítése valóban számos előnyt kínál, két héttel rövidebb szállítási időt, mint tengeren és sokkal olcsóbbat, mint repülővel - mutatott rá Ethan Shu, a sencseni Chinatrans International szakembere. A szállítási útvonal emellett politikailag stabil területeken halad át és nem kell számolni kalóztámadásokkal sem, mint a tengeren. Kína nem hivatalosan "Új Selyemút" néven ismert, hivatalos nevén "Egy övezet, egy út" infrastruktúra-fejlesztési és kereskedelempolitikai kezdeményezése mostanra már háromjegyű dollármilliárdos beruházási összeggel gigantikus méreteket öltött. A vasúti szerelvények három fő útvonalon haladnak: az északi ág Mongólián és Oroszországon át vezet Európába, a középső ág a nyugat-kínai sivatagos Hszincsiang (Xinjiang) autonóm tartományon és Kazahsztánon át, a déli útvonal pedig szintén Kazahsztánon át, de a Kaszpi-tenger, Azerbajdzsán, Románia, Ukrajna és Lengyelország érintésével érkezik Európába. A három útvonal együttesen az idén februári keltezésű kínai adatok szerint 15 európai országban ötven végállomással rendelkezik már. A projekt ellenzői szerint a kontinenseken átívelő kereskedelmi együttműködési kezdeményezés eszköz Peking politikai befolyásának kiterjesztésére. Ennek bizonyítékát látják abban például, hogy Görögország megvétózta az emberi jogok kínai megsértését elítélő uniós állásfoglalást. Állítólag azért, mert a legnagyobb görögországi kikötő, a pireuszi 2008 óta kínai kézben van. Hasonlóan tartózkodó hangot ütött meg Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter is a müncheni Transport Logistic kiállítás és vásáron tartott beszédében: "Kínának erős nemzeti érdekei fűződnek a kezdeményezéshez, minket viszont minden megoldás érdekel, ami több lehetőséget kínál mint amennyi korlátot teremt". Az idei müncheni logisztikai vásáron kétszer annyi, 64 kínai kiállító vesz részt mint az előző, 2017-ben tartott rendezvényen.

Ezt olvasta már?

Mezőzombor-Sátoraljaújhely vaillamosítva »

4IG 1050 (-1,69 ) APPENINN 468 (0,32 ) BIF 290 (-1,69 ) CIGPANNONIA 360 (-1,37 ) Duna House A 3700 (-1,86 ) EHEP 19000 (6,15 ) ENEFI 634 (0,32 ) ESTMEDIA 122 (-12,25 ) FUTURAQUA 102 (-2,49 ) GSPARK 3820 (0,53 ) KPACK 17200 (-1,71 ) KULCSSOFT 1210 (-3,20 ) MOL 3038 (1,00 ) NORDTELEKOM 42 (-0,24 ) NUTEX 29 (-0,69 ) OPUS 434 (-1,05 ) OTP 12650 (0,40 ) OTT1 246 (2,71 ) PANNERGY 746 (-0,27 ) RABA 1165 (0,87 ) RICHTER 5075 (1,83 ) SET Group 600 (-1,15 ) TAKAREK 664 (2,15 ) WABERERS 1160 (3,57 ) ZWACK 16550 (-1,49 )