20 százalékkal növeli kínai áruforgalmát a német vasúttársaság

| forrás:
MTI/dpa
| olvasási idő: kb. 1 perc

A német DB Cargo vasúti logisztikai társaság 2020-ra húsz százalékkal, évi 100 ezerre növeli konténeres vasúti forgalmát Kína és Európa között - közölte a társaság szóvivője vasárnap.

A kínai oldalon már több tucat vállalat verseng az európai vasúti áruforgalmi üzlet lebonyolításáért. Az egyik ilyen a 20 milliós lakosú közép-kínai Csungking (Chongqing) városában működő Yuxinou, amely 2011-ben tizenegy Európába indított konténerszerelvénnyel kezdte meg a működését és már évi 700 szerelvénynél tart. A szerelvények Európa felé rendszerint elektronikai eszközökkel és készülékekkel vannak megrakva, a visszaúton pedig feldolgozott mezőgazdasági termékeket, például tejport szállítanak. A nagy német iparvállalatok is egyre gyakrabban veszik igénybe a vasúti áruszállítási útvonalat Kínába. A BMW például heti három járműalkatrészekkel megrakott szerelvényt indít. A vasúti áruszállítási összeköttetés létesítése valóban számos előnyt kínál, két héttel rövidebb szállítási időt, mint tengeren és sokkal olcsóbbat, mint repülővel - mutatott rá Ethan Shu, a sencseni Chinatrans International szakembere. A szállítási útvonal emellett politikailag stabil területeken halad át és nem kell számolni kalóztámadásokkal sem, mint a tengeren. Kína nem hivatalosan "Új Selyemút" néven ismert, hivatalos nevén "Egy övezet, egy út" infrastruktúra-fejlesztési és kereskedelempolitikai kezdeményezése mostanra már háromjegyű dollármilliárdos beruházási összeggel gigantikus méreteket öltött. A vasúti szerelvények három fő útvonalon haladnak: az északi ág Mongólián és Oroszországon át vezet Európába, a középső ág a nyugat-kínai sivatagos Hszincsiang (Xinjiang) autonóm tartományon és Kazahsztánon át, a déli útvonal pedig szintén Kazahsztánon át, de a Kaszpi-tenger, Azerbajdzsán, Románia, Ukrajna és Lengyelország érintésével érkezik Európába. A három útvonal együttesen az idén februári keltezésű kínai adatok szerint 15 európai országban ötven végállomással rendelkezik már. A projekt ellenzői szerint a kontinenseken átívelő kereskedelmi együttműködési kezdeményezés eszköz Peking politikai befolyásának kiterjesztésére. Ennek bizonyítékát látják abban például, hogy Görögország megvétózta az emberi jogok kínai megsértését elítélő uniós állásfoglalást. Állítólag azért, mert a legnagyobb görögországi kikötő, a pireuszi 2008 óta kínai kézben van. Hasonlóan tartózkodó hangot ütött meg Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter is a müncheni Transport Logistic kiállítás és vásáron tartott beszédében: "Kínának erős nemzeti érdekei fűződnek a kezdeményezéshez, minket viszont minden megoldás érdekel, ami több lehetőséget kínál mint amennyi korlátot teremt". Az idei müncheni logisztikai vásáron kétszer annyi, 64 kínai kiállító vesz részt mint az előző, 2017-ben tartott rendezvényen.

Ezt olvasta már?

Görcsöt kapott a német magánszektor »

4IG 940 (-1,05 ) AKKO Invest 30200 (-0,66 ) ALTEO 764 (-0,26 ) ANY 1315 (1,54 ) APPENINN 438 (-1,24 ) AutoWallis 112 (-1,32 ) BIF 301 (0,33 ) CIGPANNONIA 315 (-0,16 ) Duna House A 3780 (1,07 ) EHEP 9000 (-2,17 ) ELMU 32600 (1,24 ) ENEFI 488 (-1,61 ) ESTMEDIA 118 (-1,17 ) FORRAS/OE 1600 (-3,61 ) FUTURAQUA 113 (-1,05 ) GSPARK 4500 (-0,88 ) MASTERPLAST 740 (0,82 ) MOL 2964 (-1,40 ) NORDTELEKOM 46 (-1,83 ) OPUS 388 (-0,87 ) OTP 12670 (-1,78 ) OTT1 272 (-2,68 ) PANNERGY 746 (0,27 ) RABA 1125 (-0,88 ) RICHTER 4960 (0,81 ) SET Group 649 (-1,07 ) TAKAREK 616 (-0,65 )