A botrányok ellenére is tarolt idén a Nike

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A vártnál nagyobb bevételt és nyereséget ért el a Nike amerikai vállalat a november végével zárult pénzügyi negyedévében, a jelek szerint bevált a közvetlenül a fogyasztóknak való értékesítés (DTC) stratégiája, és a cég körüli botrányok sem rettentették el a vásárlókat.

A világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója csütörtökön tőzsdezárás után közölte, hogy üzleti évének november 30-án véget ért második negyedévében éves összevetésben 10 százalékkal, 10,33 milliárd dollárra emelkedtek bevételei. Elemzők kisebb értékre, 10,1 milliárd dollárra számítottak. Ugyanakkor némileg csalódást okozott a szakértőknek, hogy az észak-amerikai bevételek csak 5 százalékkal nőttek, 3,98 milliárd dollárra. A működési költségek 9 százalékkal, 2,44 milliárd dollárra kúsztak fel. Az oregoni székhelyű cég adózott eredménye 32 százalékkal, 1,12 milliárd dollárra nőtt.

A részvényenként 58 centes nyereség ugyancsak túlszárnyalta a Wall Street várakozásait. Az alacsonyabb adóterhelés, valamint azok az erőfeszítések, hogy több edzőcipőt értékesítsenek teljes áron, kedvezmények nélkül, egyaránt hozzájárultak a vámköltségek növekedésének ellensúlyozásához. A Nike a második negyedévben arra összpontosított, hogy internetes oldalán, mobilapplikációján és üzletein keresztül kiépítse a fogyasztóknak való közvetlen értékesítést. A múlt hónapban bejelentette, hogy leállítja edzőcipőinek és sportruházati termékeinek eladását az Amazonon, ezzel véget vet a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalatával két éve futó együttműködésének.

A Nike árfolyama, amely csütörtökön történelmi rekordján, 0,58 százalékos pluszban, 101,15 dolláron, zárt, a gyorsjelentés közzététele után az elektronikus kereskedésben nagyjából 2 százalékos mínuszba szaladt le. A befektetőket elkedvetlenítette, hogy a bruttó árrés a várt 44,1 százaléknál kisebb mértékben nőtt, 0,2 százalékponttal 44 százalékra, ráadásul a vállalat arra figyelmeztetett, hogy termelési költségei nagyobbak voltak az amerikai vámtarifák emelése miatt.

Ezt olvasta már?

Csökkent a Burberry luxus ruházati cég forgalma »

4IG 693 (5,96 ) AKKO Invest 439 (-1,02 ) ANY 1205 (1,26 ) AutoWallis 78 (6,71 ) CIGPANNONIA 177 (4,12 ) CSEPEL 320 (5,26 ) DELTA 100 (1,94 ) Duna House A 3000 (-3,23 ) EHEP 3490 (1,16 ) ENEFI 350 (-2,78 ) FORRAS/OE 1200 (11,11 ) FORRAS/T 1500 (7,14 ) FUTURAQUA 76 (-0,39 ) GSPARK 4650 (1,09 ) KULCSSOFT 1725 (4,55 ) MASTERPLAST 606 (1,68 ) MOL 2014 (0,70 ) MTELEKOM 395 (1,28 ) NORDTELEKOM 32 (3,21 ) NUTEX 31 (0,97 ) OPUS 276 (2,42 ) OTP 10240 (5,19 ) OTT1 211 (0,24 ) PANNERGY 644 (-0,92 ) RABA 930 (1,09 ) RICHTER 6905 (1,25 ) SET Group 71 (4,08 ) TAKAREK 497 (1,22 ) WABERERS 786 (-0,25 )