Autókereslet, hol van már a válság?

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Véget ért a "hét szűk esztendő" az autóiparban, az eladások a válság előtti szinthez közelítenek - mondta Várkonyi Gábor autóipari szakújságíró szombat reggel az M1 aktuális csatornán.

A szakértő elmondta, jelentős különbség a 2008 előtti kereslethez képest, hogy az akkori számok hátterében a "túltolt" hitelezés állt. A gazdasági válság után volt olyan év, amikor csak néhány tízezer autó fogyott a magyar piacon - tette hozzá. Most már az éves eladások közelítenek a 200 ezerhez, ami nagyon szép teljesítmény, de arra, hogy ez így folytatódjon, nagyon kevés esély van - mondta, hozzáfűzve, ennek hátterében elsősorban a szigorú európai uniós környezetvédelmi szabályozás miatti drágulás áll. Kifejtette, a drágulás - ami akár 10-15 százalékos is lehet - főként azokat a kicsi, illetve alsó-közép kategóriás autókat fogja érinteni, amelyek eddig megfizethetőek voltak.

4IG 604 (-0,33 ) AKKO Invest 426 (-0,70 ) APPENINN 337 (-3,71 ) CIGPANNONIA 293 (-0,34 ) DELTA 80 (-1,24 ) FUTURAQUA 60 (-4,31 ) MOL 1686 (2,00 ) MTELEKOM 368 (0,14 ) NUTEX 22 (1,13 ) OPUS 244 (-0,81 ) OTP 9210 (-1,07 ) RICHTER 6465 (-0,69 ) TAKAREK 434 (-0,23 ) WABERERS 1165 (4,02 )