PSA-erdmény: a városi terepjáró volt a menő

| forrás:
MTI/Reuters
| olvasási idő: kb. 1 perc

Nőtt a PSA francia járműgyártó negyedéves bevétele elsősorban a városi terepjáró modelljei iránti keresletbővülés hatására, ugyanakkor teljes járműpalettáját tekintve csökkent az eladott autók száma.

A PSA-csoport - amelynek brandje a Peugeot, a Citroen, a DS Automobiles, az Opel és a Vauxhall - szerdán azt közölte, hogy bevétele a szeptember végével záródott három hónapban éves összevetésben 1 százalékkal, 15,6 milliárd euróra nőtt. A járműgyártó 674 ezer autót értékesített a negyedévben, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ebben szerepet játszott, hogy Kínában 41 százalékkal zsugorodtak eladásai, részben az ázsiai ország gazdasági növekedése lassulásának következményeként, aminek a hatására általában is csökkent az autók iránti kereslet. A PSA azt közölte, hogy Európában 0,1 százalékponttal sikerült növelnie piaci részesedést a harmadik negyedévben. A PSA előrejelzése szerint a világ valamennyi vezető autópiaca zsugorodik idén: Európában az eladások 1 százalékkal, Latin-Amerikába 5 százalékkal, Kínában 7 százalékkal, Oroszországban pedig 2 százalékkal csökkennek. A PSA júliusban Oroszország esetében még kétszázalékos eladásnövekedéssel számolt.

Ezt olvasta már?

Egyre romlanak a Nissan eredményei »