Ezt most aztán jól kifőzte a Lavazza

| olvasási idő: kb. 2 perc

A Lavazza Csoport tovább folytatja nemzetközi bővülési stratégiáját, amelynek eredményeként már árbevétele 64%-a származik külföldi piacokról.

  • Árbevétel: 1,87 milliárd euró – 9,3%-kal magasabb a 2017-es 1,71 milliárd eurónál[1] (organikus növekedés = 6,6%)
  • EBITDA: 197,3 millió euró – 6,2%-kal haladja meg a 2017-es 185,8 millió eurót; a 10,6%-os EBITDA-ráta megegyezik az előző évivel
  • Korrigált EBITDA[2]: 206,5 millió euró – 9%-kal a 2017-es 189,5 millió euró felett
  • EBIT: 110,7 millió euró – mintegy 2,0%-kal magasabb a 2017-es 108,5 millió eurónál; és az előző évivel megegyező, 5,9%-os EBIT-ráta
  • Nettó nyereség: 87,9 millió euró, 12,9%-kal haladja meg a 2017-es 77,9 millió eurót
  • Nettó pénzügyi pozíció: 15,0 millió euró, szemben a 2017-es 503,0 millió euróval, a 2018-ban végrehajtott akvizíciók és a nagymértékű készpénzgenerálás miatt

 

A Lavazza igazgatósága áttekintette és jóváhagyta a vállalat 2018. december 31-i fordulónappal készült vállalati pénzügyi kimutatásainak és konszolidált pénzügyi kimutatásainak tervezetét. Az utóbbit most először készítettek el az IFRS nemzetközi számviteli standardok szerint.

„2018 a stabil növekedés éve volt, növekvő működési nyereséggel, folyamatosan erősödő márkával és lendületes növekedéssel mind a hazai Olaszországi, mind pedig a külföldi piacokon, elsősorban Franciaországban, Észak-Amerikában, Kelet-Európában és az Egyesült Királyságban” – tette hozzá a Lavazza Csoport vezérigazgatója, Antonio Baravalle. „Kínálatunk megújítására újabb összegeket fordítottunk, az ausztrál Blue Pod, valamint az italautomaták piacán a Mars Inc. italüzletágának felvásárlásával tovább erősítettük közvetlen jelenlétünket az összes kávészegmensben. Fejlett kockázatkezelő rendszerek bevezetésével, valamint a nemzetközi üzleti életet behatóan ismerő csúcsvezető, Enrico Cavatorta pénzügyi vezérigazgató-helyettesi kinevezésével konszolidáltuk a cég vállalatirányítási gyakorlatát. 2019 a további bővülés éve lesz, részben az újonnan felvásárolt vállalatok integrálásával, részben pedig a Csoport organikus növekedésével.”

A konszolidált árbevétel 1,87 milliárd eurós értéke 9,3%-kal haladja meg az előző évi 1,71 milliárd eurót. A növekedésben mind a 2017-ben felvásárolt vállalatok (Nims, Kicking Horse, ESP) integrálása, mind pedig a különösen Olaszországban, Franciaországban, Észak-Amerikában, Kelet-Európában és az Egyesült Királyságban kimagasló organikus teljesítmény szerepet játszott.

A teljes árbevételből mintegy 36%-kal részesedő Olaszországban a Lavazza Csoport minden szegmensben megőrizte vezető pozícióját. Ennek hátterében egyrészt az állt, hogy a társaság bővítette kínálatát a kiskereskedelmi üzletágon belül a továbbra is a legdinamikusabb növekedést produkáló "Single Serve" szegmensben, és tovább erősítette közvetlen jelenlétét az „Out of Home” szegmensben.

A Lavazza Csoport EBITDA-értéke 197,3 millió euró – 6,2%-kal magasabb az előző évi 185,8 millió eurónál. Az EBIDTA-ráta 10,6%.

A korrigált EBITDA 206,5 millió euró, ami 9%-kal van a 2017-es 189,5 millió euró felett, az egyszeri akvizíciós költségek levonása előtt.

Az üzemi eredmény (EBIT) 2,0%-kal, 110,7 millió euróra emelkedett a 2017-es 108,5 millió euróról, 5,9%-os EBITA-ráta mellett.

A nettó nyereség 87,9 millió euró – 12,9%-kal több, mint a 2017-es 77,9 millió euró.

A társaság nettó pénzügyi pozíciója 15,0 millió euró – szemben a 2017-es 503,0 millióval. A változást a 2018-ban végrehajtott akvizíciók, valamint a nagymértékű készpénzgenerálás magyarázza.

Ezt olvasta már?

Részvényarányosan is topon volt a Caterpillar »