Hankook: nagyobb forgalom, kisebb eredmény

| olvasási idő: kb. 1 perc

Növelte forgalmát a második negyedévben a Hankook Tire dél-koreai gumiabroncsgyártó konszern, működési eredménye azonban jelentősen csökkent a kereslet visszaesése miatt - tájékoztatta pénteken a Hankook Tire Magyarország Kft. az MTI-t.

A járműipar világszerte lassulni kezdett, ez a folyamat pedig a Hankook pénzügyi eredményeire is rányomta a bélyegét. Pénteken közzétett gyorsjelentésének tanúsága szerint a Hankook Tire 1741,9 milliárd von (1,33 milliárd euró), az egy évvel korábbi 1705,4 milliárd vonnál 2,1 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 107,1 milliárd von (81,8 millió euró) működési eredményt ért el, 42,2 százalékkal kisebbet a 2018. második negyedévi 185,3 milliárd vonnál. Az idei első negyedévihez képest a Hankook értékesítési árbevétele 6,1 százalékkal emelkedett a második negyedévben, működési eredménye viszont 23,8 százalékkal romlott.

Az idei első fél évben a Hankook Tire 2,1 százalékkal 3314,5 milliárd vonra növelte bevételeit, működési eredménye viszont 33,1 százalékkal 370,1 milliárd vonra süllyedt. Az árbevételt tekintve a Hankook Tire a világ hatodik legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalata. Nyolc gyára - kettő Dél-Koreában, egy Magyarországon, egy az Egyesült Államokban, három Kínában és egy Indonéziában - együttesen 102 millió abroncsot tud készíteni. A második negyedévben a koreai devizában kifejezett bevétel-növekedés főként a prémium kategóriás gumiabroncsok nagyobb forgalmának volt köszönhető. A nagy átmérőjű (legalább 18 hüvelykes) személygépkocsi-abroncsok értékesítése éves bázison 2,8 százalékkal emelkedett, részarányuk pedig a teljes értékesítésben 54,9 százalék volt. A Hankook Tire a továbbiakban is a vállalat prémium márkaként való pozicionálásának megerősítésére összpontosít. Ennek érdekében tovább szeretne terjeszkedni az amerikai piacon, stabilizálná a Tennessee-ben található gyár helyzetét, növelné a nagy átmérőjű abroncsok eladását a nagyobb piacokon, valamint első gyári szerelésű prémium abroncsok biztosításával és a termékek versenyképességének megerősítésével fejlesztené a prémium márkaimidzset.

A Hankook Tire ezek mellett bővíteni szeretné első gyári szerelésű portfólióját is, amellyel megbízható növekedési struktúrát és optimalizált terjesztési stratégiát alakíthat ki minden régióban.

Ezt olvasta már?

Magyarországon visszaesett, Lengyelországban nőtt a cég forgalma »

4IG 839 (-2,44 ) AKKO Invest 28800 (1,41 ) ALTEO 762 (0,26 ) APPENINN 432 (0,23 ) AutoWallis 104 (0,48 ) BIF 302 (-1,95 ) CIGPANNONIA 264 (-1,86 ) CyBERG 1520 (-10,59 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 435 (0,93 ) ESTMEDIA 115 (0,88 ) FORRAS/OE 1550 (-8,28 ) FUTURAQUA 102 (-1,17 ) GSPARK 4650 (1,97 ) MASTERPLAST 770 (1,58 ) MOL 2890 (0,56 ) MTELEKOM 446 (0,22 ) NORDTELEKOM 45 (-0,33 ) NUTEX 29 (1,05 ) OPUS 338 (-2,59 ) OTP 13200 (2,09 ) OTT1 254 (-3,06 ) PANNERGY 744 (1,09 ) RABA 1095 (-1,35 ) RICHTER 4842 (0,46 ) SET Group 113 (-0,88 ) TAKAREK 572 (-0,69 ) WABERERS 1390 (0,36 ) ZWACK 17150 (-0,29 )