Minden tekintetben remek a Chanel

| forrás:
MTI/Reuters
| olvasási idő: kb. 1 perc

Emelkedő bevétel mellett nagyobb nyereséget termelt tavaly a Chanel francia luxusipari vállalat, amelynek vezetői újra megerősítették, hogy a divatcég nem eladó, független marad.

A párizsi székhelyű, a Wertheimer család tulajdonában álló divatház hétfőn közölte, hogy bevételei tavaly 12,5 százalékkal 11,12 milliárd euróra, adózás utáni nyeresége pedig 16,4 százalékkal 2,17 milliárd euróra emelkedett. A Chanel minden piacon növelni tudta értékesítését: az ázsiai-csendes-óceáni térségben 19,9 százalékkal, Európában 7,8 százalékkal, az amerikai régióban pedig 7,4 százalékkal nőttek. Alkalmazottainak száma szerte a világban meghaladta a 25 ezret 2018 végén, egy évtized alatt majdnem duplájára nőtt. A számok azt mutatják, hogy a Chanel bevételei alapján a világ legnagyobb luxusmárkái közé tartozik, lekörözve olyan riválisokat, mint a Gucci, és fej fej mellett haladva a Louis Vuittonnal. A Coco Chanel által 1910-ben alapított vállalat fennállása óta először tavaly tette közzé pénzügyi eredményeit, amivel felszította azokat a piaci spekulációkat, hogy tulajdonosai mégis eladni készülnek a vállalatot. Philippe Blondiaux pénzügyi igazgató hétfőn újra megismételte, hogy nem eladó a vállalat, és nem tervezik, hogy tőzsdére viszik. "A Chanelnek függetlennek kell maradnia, hogy szabadon dönthessen, és akár az árral szemben haladhasson, mint például az egzotikus állatbőrök használatának feladása vagy az árak harmonizálása" - mondta. A Chanel folyamatos sikerei és francia vetélytársai, az LVMH, a Kering és a Hermes növekedése - piaci tőkeértékük ugrásszerűen emelkedett jó teljesítményük nyomán - tovább táplálta azokat a találgatásokat, hogy akár 40-50 milliárd eurót is érhet a Chanel. Az LVMH vezetői június elején egy zárt ajtók mögött tartott beszélgetésen elemzőknek azt mondták, hogy a Chanel értéke közelebb lehet a 100 milliárd euróhoz. Az LVMH a világ legnagyobb luxusipari csoportja, amely tavaly 46,8 milliárd eurós bevétel mellett 6,35 milliárd euró profitot termelt. Elemzők az LVMH-t, mint lehetséges vevőt tartották számon, de az LVMH attól tart, hogy a Chanel túl nagy falatnak bizonyulna számára.

4IG 627 (2,79 ) AKKO Invest 441 (-2,11 ) ALTEO 736 (-1,08 ) APPENINN 359 (5,59 ) CIGPANNONIA 319 (4,93 ) CyBERG 890 (4,71 ) DELTA 93 (-0,64 ) EHEP 1990 (3,92 ) FUTURAQUA 70 (-5,28 ) GSPARK 3210 (1,90 ) Gloster 2350 (-2,08 ) KULCSSOFT 1610 (-0,62 ) MASTERPLAST 642 (0,63 ) MOL 1811 (-1,58 ) MTELEKOM 386 (1,58 ) NORDTELEKOM 28 (0,71 ) NUTEX 28 (-5,17 ) OPUS 264 (3,53 ) OTP 10810 (3,64 ) OTT1 170 (-2,07 ) PANNERGY 632 (2,93 ) RABA 808 (-0,98 ) RICHTER 7050 (-1,40 ) SET Group 68 (-2,71 ) TAKAREK 491 (3,15 ) WABERERS 1115 (1,36 ) ZWACK 16300 (-0,91 )