Segített a kínai piac a BMW-nek

| forrás:
MTI/dpa
| olvasási idő: kb. 1 perc

A kínai piacon elért értékesítési sikereinek köszönhetően eladásai növelésével kezdte az évet a BMW AG autógyártó konszern.

A BMW konszern januárban 149 ezer BMW márkájú autót értékesített, 0,8 százalékkal többet mint 2018 januárjában. Kínában eladásai 15,5 százalékkal növekedtek, Európában és hazai piacán, Németországban azonban csökkentek. A BMW konszern a BMW, Mini és Rolls-Royce márkákból együttesen 170 ezer autót értékesített januárban, 0,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A BMW eladásai szerény növekedésével nem tudta behozni lemaradását a prémium kategóriában piacvezető Mercedes-Benz mögött, holott az 6,7 százalékkal kevesebb, 180 ezer autót értékesített januárban.

A prémium kategória harmadik nagy piaci szereplője, az Audi 144 ezer autót adott el januárban, 3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.

Ezt olvasta már?

Magasabbra emelkedhet a BMW »

4IG 4240 (-14,86 ) AKKO Invest 18900 (0,53 ) ALTEO 695 (-1,42 ) ANY 1335 (-1,48 ) APPENINN 488 (-1,61 ) BIF 2560 (-0,78 ) CIGPANNONIA 436 (0,81 ) CSEPEL 610 (1,67 ) ENEFI 319 (-14,93 ) ESTMEDIA 94 (-5,45 ) FUTURAQUA 44 (-3,07 ) GSPARK 3630 (-0,55 ) KONZUM 200 (-1,48 ) KPACK 16000 (-11,60 ) KULCSSOFT 1300 (4,00 ) MASTERPLAST 690 (-2,13 ) MOL 3346 (-0,12 ) MTELEKOM 467 (0,54 ) NORDTELEKOM 38 (-6,34 ) NUTEX 29 (-0,34 ) OPUS 401 (-1,47 ) ORMESTER 1650 (19,57 ) OTP 12740 (-0,47 ) OTT1 218 (-3,11 ) PANNERGY 720 (-2,44 ) RABA 1185 (-2,87 ) RICHTER 5265 (-0,75 ) SET Group 586 (4,64 ) TAKAREK 708 (7,27 ) WABERERS 1650 (-2,08 ) ZWACK 17200 (0,58 )