Tovább gyűrűzik a Daimler-botrány

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A korábban jelzettnél több Daimler modellt érinthet a dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit manipuláló szoftverfunkcióval szemben felmerült gyanú a Bild am Sonntag lap jelentése szerint.

A lapjelentés alapján a szóban forgó motorvezérlő szoftverfunkció a hűtőfolyadék hőmérsékletét szabályozza azzal a céllal, hogy a motor nitrogén-oxid-kibocsátása mérőpadon ne haladja meg a megszabott határértékeket, forgalmi körülmények között azonban ezt már nem teszi. A lap értesülése szerint a szóban forgó szoftverfunkciót nemcsak a Mercedes GLK terepjáró modellekbe, hanem a Mercedes C-, E- és S-osztály modelljeibe is beépítették. A Mercedes GLK modell motorvezérlő szoftverébe beépített funkció ténye és az emiatt folyamatban lévő hatósági vizsgálat az idén áprilisban vált médiajelentéseknek köszönhetően ismertté.

A német szövetségi közlekedési minisztérium akkor közölte, hogy a vizsgálat 2018 ősze óta tart és annak lezárásáig nem hoznak nyilvánosságra részleteket. A Daimler közleménye szerint a szoftverfunkciót saját maga jelentette be a Kraftfahrt-Bundesamtnál (KBA) és együttműködik a hatósággal a folyamatban lévő vizsgálatban. A funkciót a Daimler egyébként nem tekinti illegálisnak. A meghallgatások még tartanak, ezért minden esetleges visszahívási akcióról vagy az érintett modellek számáról tett kijelentés "puszta spekuláció".

Kibocsátók a honi börzén

A Budapesti Értéktőzsdén a következő vállalatok szerepelnek.

Tanulj, hogy ületelhess!

A frankfurti tőzsdét 1585-ben alapították az árfolyamok rögzítésére.

Kanada legnagyobb börzéje, a torontói tőzsde (TSX) 1852-ben alakult.

Ezt olvasta már?

Bíztatóan muzsikál a Mercedes »