Magyarországtól Macedóniáig mindenki elégedett

| forrás:
BÉT
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

A Mgyar Telekom Nyrt. nyilvánosságra hozta harmadik negyedévi eredményjelentését. Az értékelés a többi között megállapítja: a csoport szintű árbevétel emelkedése folytatódott, a növekvő készülékértékesítési és RI/IT bevételek továbbra is párosultak a szolgáltatási bevételek bővülésével.

Az integrált vezetékes-mobil csomagok tovább erősítik az előfizetéses, széles sávú, valamint TV előfizetői bázis bővülését mind Magyarországon, mind Macedóniában.

Magyarországon, a készülékértékesítés területén jelentkező erős kereslet nagy mértékben támogatja a kedvező szolgáltatás-bevételi trendet. Az RI/IT bevételek növekedése a közszférában zajló nagy értékű infrastrukturális projektek eredménye. A bruttó fedezet csökkenését a bevételi mixben jelentkező változások magyarázzák, valamint olyan egyszeri tételek hiánya, amelyek 2017 harmadik negyedévét erősítették.

Az EBITDA átmeneti csökkenése az alacsonyabb bruttó fedezetnek és a némileg magasabb közvetett költségeknek volt köszönhető. Javult a szabad cash flow, mivel az első kilenc havi EBITDA növekedés, az alacsonyabb capex költés, valamint a csökkenő akvizíciós kifizetések ellensúlyozták a részletfizetésekhez kapcsolódó magasabb követelésegyenlegeket és az átmenetileg magasabb készülék beszállítóknak történt kifizetéseket.

Az erdményértékeléshez Rékasi Tibor vezérigazgató hozzáfűzte: Örömmel tölt el, hogy 2018 harmadik negyedévében is megőriztük azt a jó teljesítményünket, amely az év első felét jellemezte. Ismét növekedtünk valamennyi üzletágban. A rendszerintegrációs és IT, valamint az eszközértékesítési bevételek emelkedése jelentős mértékben járultak hozzá a negyedévben elért 5,4%-os bevételnövekedéshez.

Magyarországon a mobiladat iránti kereslet tovább növekedett, összhangban a piacon jelen lévő okos eszközök számának növekedésével. Utóbbit erősítette az eszközértékesítésre vonatkozó stratégiánk, amely egyik fő fókusza az okostelefonok termékmixen belüli kiemelt támogatása. Új adatcsomagjaink a feltöltőkártyáktól az előfizetéses szerződések felé terelik ügyfeleinket, és elősegítik a mobiladat-bevételek növekedését. Ezek a tényezők megmutatkoztak az egy mobil előfizetőre jutó árbevétel alakulásában is, ami éves szinten 8%-kal nőt.

A Magyar Telekom Nyrt. beszámolójának részletei itt olvashatóak.

Ezt olvasta már?

Megindult az MTelekom is »