A VB nem csak a fociról szól

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A hamarosan kezdődő oroszországi labdarúgó VB-re nemcsak a válogatottak melegítenek, hanem azok a gazdasági társaságok is, amelyek valamilyen módon hasznot húzhatnak a rendezvényből. Érdemes egy gyors pillantást vetni ezekre a társaságokra, mert jó páran közülük a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, sokak számára elérhető részvényekkel - írja véleménycikkében Peter Garnry, a Saxo Bank szakértője.

A szponzorok is tudatosan készülnek az eseményre

Kezdjük a szponzorokkal és támogatókkal. Ezek a következők: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (orosz gyémántbányász csoport) és a Rostelecom (orosz telekom cég). 

Ezek közül véleményünk szerint az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé - írja Peter Garnry.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az Adidas és a futball VB-k kapcsolata közismert, a sportszergyártó tartja jó pozícióit, és mint FMCG márka, gyorsan hat az eladásaira a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége.

A piac nem képes ezt pontosan előre látni, így nagy a valószínűsége annak, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a VB hatására a jelenlegi árazásból - teszi hozzá a szakértő.

Kína szerepe

A China Mengniu Dairy helyzete valamivel bonyolultabb. A társaság még decemberben aláírta a szponzori szerződést a FIFA-val. A társaság lesz a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója, és ezt kiemelkedően erős hirdetési költségvetéssel támogatja meg. 

Hszi Csin Ping elnök futballszeretete közismert, sokat tesz azért, hogy Kína nagy futball-nemzet legyen, és ennek megfelelően Kínában óriási az érdeklődés a világbajnokság iránt, jóllehet Kína nem jutott ki a vb-re - írja a Saxo Bank szakértője.

A világbajnokság a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu (és partneri hálózata), valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent lehetnek a nyertesei a foci vb pozitív hatásának. 

Sportfogadás és sör

Természetesen a sportfogadási társaságok is „részt vesznek” a világbajnokságon, és reménykednek (joggal) a bevételeik felfutásában.

Néhány nagy sportfogadási cég, amelyek részvényei nyilvánosan forognak: GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group és Betsson.

Érdekes, hogy a sörgyártók eladásain alig dobnak valamit a labdarúgó vébék.

Most sem számítunk arra, hogy megtörik ez a hagyomány, de ahogy a fentiekből látszik, így is talál alkalmat az a kereskedő, aki a futball világbajnokság fejleményei alapján keresi a lehetőségeket - zárja cikkét Peter Garnry.

Ezt olvasta már?

Folytatódik a Huawei szappanopera »

4IG 4335 (1,40 ) AKKO Invest 24400 (-1,61 ) ALTEO 774 (0,78 ) ANY 1340 (0,37 ) APPENINN 480 (-1,23 ) AutoWallis 124 (0,81 ) CIGPANNONIA 406 (-0,25 ) CyBERG 1900 (9,20 ) Duna House A 4040 (-1,46 ) ENEFI 469 (1,96 ) ESTMEDIA 94 (-4,08 ) FORRAS/OE 1030 (-0,96 ) FUTURAQUA 75 (-0,67 ) GSPARK 3560 (-0,56 ) KONZUM 207 (3,50 ) KPACK 17500 (8,02 ) MASTERPLAST 700 (-0,85 ) MOL 3210 (0,88 ) MTELEKOM 410 (-0,97 ) NORDTELEKOM 45 (3,06 ) NUTEX 29 (2,80 ) OPUS 411 (2,49 ) OTP 11960 (-1,64 ) OTT1 204 (0,25 ) RABA 1180 (1,72 ) RICHTER 4990 (-1,58 ) SET Group 690 (-0,58 ) TAKAREK 680 (2,10 ) ZWACK 17650 (0,86 )