A VB nem csak a fociról szól

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A hamarosan kezdődő oroszországi labdarúgó VB-re nemcsak a válogatottak melegítenek, hanem azok a gazdasági társaságok is, amelyek valamilyen módon hasznot húzhatnak a rendezvényből. Érdemes egy gyors pillantást vetni ezekre a társaságokra, mert jó páran közülük a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, sokak számára elérhető részvényekkel - írja véleménycikkében Peter Garnry, a Saxo Bank szakértője.

A szponzorok is tudatosan készülnek az eseményre

Kezdjük a szponzorokkal és támogatókkal. Ezek a következők: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (orosz gyémántbányász csoport) és a Rostelecom (orosz telekom cég). 

Ezek közül véleményünk szerint az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé - írja Peter Garnry.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az Adidas és a futball VB-k kapcsolata közismert, a sportszergyártó tartja jó pozícióit, és mint FMCG márka, gyorsan hat az eladásaira a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége.

A piac nem képes ezt pontosan előre látni, így nagy a valószínűsége annak, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a VB hatására a jelenlegi árazásból - teszi hozzá a szakértő.

Kína szerepe

A China Mengniu Dairy helyzete valamivel bonyolultabb. A társaság még decemberben aláírta a szponzori szerződést a FIFA-val. A társaság lesz a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója, és ezt kiemelkedően erős hirdetési költségvetéssel támogatja meg. 

Hszi Csin Ping elnök futballszeretete közismert, sokat tesz azért, hogy Kína nagy futball-nemzet legyen, és ennek megfelelően Kínában óriási az érdeklődés a világbajnokság iránt, jóllehet Kína nem jutott ki a vb-re - írja a Saxo Bank szakértője.

A világbajnokság a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu (és partneri hálózata), valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent lehetnek a nyertesei a foci vb pozitív hatásának. 

Sportfogadás és sör

Természetesen a sportfogadási társaságok is „részt vesznek” a világbajnokságon, és reménykednek (joggal) a bevételeik felfutásában.

Néhány nagy sportfogadási cég, amelyek részvényei nyilvánosan forognak: GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group és Betsson.

Érdekes, hogy a sörgyártók eladásain alig dobnak valamit a labdarúgó vébék.

Most sem számítunk arra, hogy megtörik ez a hagyomány, de ahogy a fentiekből látszik, így is talál alkalmat az a kereskedő, aki a futball világbajnokság fejleményei alapján keresi a lehetőségeket - zárja cikkét Peter Garnry.

Ezt olvasta már?

Visszateszt után fordult a DAX »

4IG 970 (-3,00 ) ALTERA 755 (-0,66 ) ANY 1195 (-0,42 ) APPENINN 543 (-1,63 ) BIF 2020 (1,00 ) CIGPANNONIA 434 (-1,48 ) CSEPEL 740 (-4,15 ) Duna House A 3580 (-0,56 ) ELMU 26200 (-2,96 ) EMASZ 25000 (0,81 ) ENEFI 196 (-1,51 ) ESTMEDIA 169 (5,31 ) FORRAS/T 1480 (11,28 ) FUTURAQUA 45 (-1,74 ) GSPARK 3470 (1,46 ) KONZUM 259 (-6,67 ) MASTERPLAST 605 (-1,63 ) MOL 2984 (-1,84 ) MTELEKOM 393 (-0,13 ) NORDTELEKOM 38 (-0,26 ) NUTEX 38 (-3,80 ) OPUS 474 (-5,68 ) OTP 10350 (0,49 ) OTT1 262 (10,08 ) PANNERGY 676 (-1,17 ) PLOTINUS 5950 (11,21 ) RABA 1250 (-2,34 ) RICHTER 5350 (-0,93 ) TAKAREK 615 (-3,91 ) WABERERS 2470 (-1,20 ) ZWACK 16550 (0,30 )