A VB nem csak a fociról szól

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A hamarosan kezdődő oroszországi labdarúgó VB-re nemcsak a válogatottak melegítenek, hanem azok a gazdasági társaságok is, amelyek valamilyen módon hasznot húzhatnak a rendezvényből. Érdemes egy gyors pillantást vetni ezekre a társaságokra, mert jó páran közülük a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, sokak számára elérhető részvényekkel - írja véleménycikkében Peter Garnry, a Saxo Bank szakértője.

A szponzorok is tudatosan készülnek az eseményre

Kezdjük a szponzorokkal és támogatókkal. Ezek a következők: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (orosz gyémántbányász csoport) és a Rostelecom (orosz telekom cég). 

Ezek közül véleményünk szerint az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé - írja Peter Garnry.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az Adidas és a futball VB-k kapcsolata közismert, a sportszergyártó tartja jó pozícióit, és mint FMCG márka, gyorsan hat az eladásaira a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége.

A piac nem képes ezt pontosan előre látni, így nagy a valószínűsége annak, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a VB hatására a jelenlegi árazásból - teszi hozzá a szakértő.

Kína szerepe

A China Mengniu Dairy helyzete valamivel bonyolultabb. A társaság még decemberben aláírta a szponzori szerződést a FIFA-val. A társaság lesz a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója, és ezt kiemelkedően erős hirdetési költségvetéssel támogatja meg. 

Hszi Csin Ping elnök futballszeretete közismert, sokat tesz azért, hogy Kína nagy futball-nemzet legyen, és ennek megfelelően Kínában óriási az érdeklődés a világbajnokság iránt, jóllehet Kína nem jutott ki a vb-re - írja a Saxo Bank szakértője.

A világbajnokság a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu (és partneri hálózata), valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent lehetnek a nyertesei a foci vb pozitív hatásának. 

Sportfogadás és sör

Természetesen a sportfogadási társaságok is „részt vesznek” a világbajnokságon, és reménykednek (joggal) a bevételeik felfutásában.

Néhány nagy sportfogadási cég, amelyek részvényei nyilvánosan forognak: GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group és Betsson.

Érdekes, hogy a sörgyártók eladásain alig dobnak valamit a labdarúgó vébék.

Most sem számítunk arra, hogy megtörik ez a hagyomány, de ahogy a fentiekből látszik, így is talál alkalmat az a kereskedő, aki a futball világbajnokság fejleményei alapján keresi a lehetőségeket - zárja cikkét Peter Garnry.

ARC

Rubens Menin, a brazíliai MRV Engenharia e Participações S.A (MRV) alapító...

FIGYÚZZ ! ! !

Már közhely, hogy a mesterséges intelligencia miatt munkahelyek szűnnek meg.

Egy új műholdnak köszönhetően hamarosan minden eddiginél gyorsabb lesz a...

KRIPTOVALUTÁK VILÁGA

35 milliárd vont (31,51 millió dollárt) loptak el.

Történelmi jelentőségű kijelentést tett az amerikai tőkepiaci felügyelet...

ÜZLET

Az Airbus európai repülőgépgyártó konzorcium közölte, kérdésessé válna...

Ezt olvasta már?

Nem volt mindenki happy New Yorkban-ban »