-->

A VB nem csak a fociról szól

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A hamarosan kezdődő oroszországi labdarúgó VB-re nemcsak a válogatottak melegítenek, hanem azok a gazdasági társaságok is, amelyek valamilyen módon hasznot húzhatnak a rendezvényből. Érdemes egy gyors pillantást vetni ezekre a társaságokra, mert jó páran közülük a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, sokak számára elérhető részvényekkel - írja véleménycikkében Peter Garnry, a Saxo Bank szakértője.

A szponzorok is tudatosan készülnek az eseményre

Kezdjük a szponzorokkal és támogatókkal. Ezek a következők: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (orosz gyémántbányász csoport) és a Rostelecom (orosz telekom cég). 

Ezek közül véleményünk szerint az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé - írja Peter Garnry.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az Adidas és a futball VB-k kapcsolata közismert, a sportszergyártó tartja jó pozícióit, és mint FMCG márka, gyorsan hat az eladásaira a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége.

A piac nem képes ezt pontosan előre látni, így nagy a valószínűsége annak, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a VB hatására a jelenlegi árazásból - teszi hozzá a szakértő.

Kína szerepe

A China Mengniu Dairy helyzete valamivel bonyolultabb. A társaság még decemberben aláírta a szponzori szerződést a FIFA-val. A társaság lesz a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója, és ezt kiemelkedően erős hirdetési költségvetéssel támogatja meg. 

Hszi Csin Ping elnök futballszeretete közismert, sokat tesz azért, hogy Kína nagy futball-nemzet legyen, és ennek megfelelően Kínában óriási az érdeklődés a világbajnokság iránt, jóllehet Kína nem jutott ki a vb-re - írja a Saxo Bank szakértője.

A világbajnokság a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu (és partneri hálózata), valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent lehetnek a nyertesei a foci vb pozitív hatásának. 

Sportfogadás és sör

Természetesen a sportfogadási társaságok is „részt vesznek” a világbajnokságon, és reménykednek (joggal) a bevételeik felfutásában.

Néhány nagy sportfogadási cég, amelyek részvényei nyilvánosan forognak: GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group és Betsson.

Érdekes, hogy a sörgyártók eladásain alig dobnak valamit a labdarúgó vébék.

Most sem számítunk arra, hogy megtörik ez a hagyomány, de ahogy a fentiekből látszik, így is talál alkalmat az a kereskedő, aki a futball világbajnokság fejleményei alapján keresi a lehetőségeket - zárja cikkét Peter Garnry.

4IG 630 (1,45 ) ANY 1260 (1,61 ) APPENINN 296 (-1,17 ) AutoWallis 84 (2,44 ) BIF 259 (-3,00 ) DELTA 75 (-2,61 ) Duna House 366 (-0,54 ) EHEP 1425 (-0,70 ) ENEFI 282 (-2,76 ) FORRAS/OE 1110 (0,91 ) FUTURAQUA 59 (-1,33 ) GSPARK 3440 (0,88 ) Gloster 2940 (5,00 ) KULCSSOFT 1675 (1,82 ) MASTERPLAST 1575 (4,30 ) MOL 2018 (0,20 ) MTELEKOM 383 (-1,29 ) Megakran 4 (-0,49 ) NORDTELEKOM 23 (-3,36 ) NUTEX 24 (-1,64 ) OPUS 233 (-0,85 ) OTP 11940 (0,08 ) OTT1 152 (-4,04 ) PANNERGY 750 (1,08 ) RABA 1065 (5,97 ) RICHTER 7165 (0,56 ) SET Group 57 (-4,20 ) TAKAREK 534 (-1,84 )