A világ tíz legértékesebb márkája

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 3 perc

Már nem az Apple a világ legértékesebb brandje, a Google legyőzte az almás céget.

A Millward Brown’s idén is elkészítette a világ legértékesebb márkáinak listáját, ahol a top 10-et vesszük górcső alá a Business Insider segítségével.

10. IBM

A márka értéke: 86,2 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: mínusz 8 százalék
Helyezés az előző évben: 4.

Mi történt az elmúlt egy évben? Az IBM a jövőbe fektetett be, szuperszámítógépe az IBM Watson folyamatosan tanul, újabb és újabb feladatokat kap. Gyakorlatilag egy olyan mesterséges intelligencia, amely képes önmaga fejlesztésére. Az eszközt már használták az oktatás, az egészségügy, a kiskereskedelem és a reklám területén. Közben szinte észrevétlenül felépítették a világ egyik legnagyobb digitális ügynökségét, az IBM iX-et.

A Millward Brown’s elemzői szerint nincs olyan ok, ami miatt tényleg kevesebbet érne a vállalat. Valójában az, hogy a fogyasztói eszközök helyett az innováció irányába tettek lépéseket, okozta a lecsúszását a tízes listában. A fogyasztói értékelések ugyanis az értékelés egyik fontos pontjának számítanak.

9. McDonald’s

A márka értéke: 88,6 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 9 százalék
Helyezés az előző évben: 9.

Mi történt az elmúlt egy évben? A McDonald’s idén számos fejlesztést bevezetett éttermeiben. Igyekeznek sokkal jobban elválasztani az autós kiszolgálást a hagyományos eladásoktól. Kényelmesebb gyorsabb szolgáltatást ígérnek, prémiumtermékeket vezettek be és szamélyre szabott ajánlatokat.

A McCafé üzletekben pedig az egészségesebb ételek kerültek előtérbe, az életmód fókusznak köszönhetően sikeresebbek is lettek.

8. Verizon

A márka értéke: 93,2 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 8 százalék
Helyezés az előző évben: 7.

Mi történt az elmúlt egy évben? A Millward Brown’s elemzői szerint a Verizon az IBM-hez hasonlóan szintén a jövőbe fektette erőforrásait. A Verizon bővítette üzletét, hiszen 2015 májusában 4,4 milliárd dollárért felvásárolta az AOL-t, a digitális tartalom-, termék- és szolgáltatásközvetítő céget. Ugyanabban az évben, októberben elindította videóstream applikációját, a Go90-et.

7. Amazon

A márka értéke: 98,9 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 59 százalék
Helyezés az előző évben: 14.

Mi történt az elmúlt egy évben? Az Amazon brandje javította egy év alatt a legtöbbet. A lista összeállítója szerint az Amazon innovációi, új ipari szabványai állandóan zavart keltenek más szektorokban. Ilyen volt például a garantált egy órán belüli kézbesítés, a saját fejlesztésű drónok használata vagy a személyi asszisztens, az Echo megalkotása.

6. Visa

A márka értéke: 100,8 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 10 százalék
Helyezés az előző évben: 5.

Mi történt az elmúlt egy évben? A Visa az egyetlen pénzügyi márka a top tízes listán. A cég a legnagyobb sportesemények szponzora világszerte, jellegzetes logójukkal nap mint nap találkozhatunk a kiskereskedelemben. Tavaly a Visa megerősödve jött ki a FIFA korrupciós botrányaiból, és ugyanúgy maradt szponzor. A FIFA mellett az olimpia és az Amerikai Futball Liga (NFL) fő támogatója.

5. Facebook

A márka értéke: 102,6 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 44 százalék
Helyezés az előző évben: 12.

Mi történt az elmúlt egy évben? A cég 2015-ben is növekvő bevételről jelentett, erős pénzügyi évet tudhat maga mögött. Tavaly kezdett el dolgozni a tartalomfejlesztésen, a cél az, hogy a kiadó vállalatok a Facebookon keresztül adják ki cikkeiket, főleg a videókat. A Millward Brown’s elemzői szerint a Facebook hosszútávú terveiben – virtuális valóság, mesterséges intelligencia, összekapcsolhatóság – vannak még olyan elképzelések, amik emelhetik a márka értékét.

4. AT&T

A márka értéke: 107,4 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 20 százalék
Helyezés az előző évben: 6.

Mi történt az elmúlt egy évben? Az AT&T a második távközlési cég (a Verizon a másik) listán. Az AT&T-nek sikerült a versenytársakat megelőzni, ebben nagy szerepe volt a DirectTV megszerzésének. Azóta kompakt szolgáltatási csomagokat – mobil-, vezetékes telefon, internet és TV – kínálnak ügyfeleiknek. Fontos lépés a jövő szempontjából, hogy több autógyártó céggel, a Forddal, a BMW-vel és a Teslával kötöttek partnerségi megállapodást.

3. Microsoft

A márka értéke: 121,8 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 5 százalék
Helyezés az előző évben: 3.

Mi történt az elmúlt egy évben? A Millward Brown’s szerint a Microsoft a világ legértékesebb B2B vállalata. A cég a felhőszolgáltatásoknak köszönhetően már megtapasztalta, milyen az exponenciális növekedés. A Windows10-nek világszerte 270 millió felhasználója van. A fókusz most a szolgáltatásokon van, ezért leépítették okostelefon részlegüket.

2. Apple

A márka értéke: 228,5 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: mínusz 8 százalék
Helyezés az előző évben: 1.

Mi történt az elmúlt egy évben? A Millward Brown’s szerint az átütő sikerű, új termékek hiánya hatott a leginkább az Apple márkájának értékére. Áprilisban jött ki az Apple Watch, bár eladásai még nem verik az egeket, viszont még mindig jobbak, mint a többi okosóragyártó számai.

Idén májusban az Apple nem kevesebb, mint 1 milliárd dollárt fektetett be a Didi Chuxing kínai fuvarmegosztó alkalmazásba. Ez azt mutatja, hogy a jövőben a kütyük gyártása helyett a szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt a vállalatnál. Tavaly nyáron pedig elindult az első streaming zeneszolgáltatása, az Apple Music.

1. Google

A márka értéke: 229,2 milliárd dollár
Változás ez előző évhez képest: plusz 32 százalék
Helyezés az előző évben: 2.

Mi történt az elmúlt egy évben? A Google most éli virágkorát a folyamatos innovációnak, az emelkedő reklámbevételeknek és a felhő üzletág növekedésnek köszönhetően. Mivel egyre átláthatóbbak a terveik, ez segíti a pontos értékelést is, így a Google, mint márka felértékelődött. Ráadásul a vállalatot tavaly októberben átszervezték. Alphabet néven létrehoztak egy holdingot, ennek lett leányvállalata a cégcsoport minden tagja. Így a különböző cégek egymástól függetlenül dolgozhatnak és lehetnek sokkal hatékonyabbak.