Alaposan megbüntették a Netflixet

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Nagyot zuhantak a Netflix részvényei a szerdai zárás utáni kereskedésben, miután a vállalat nyilvánosságra hozta az idei harmadik negyedéves számait. A 28 százalékos szakadás annak volt köszönhető, hogy a jelek szerint az online streaming szolgáltató 1 dolláros áremelése elriasztotta az új felhasználókat. Emellett a vállalatnak a konkurens HBO-val is meg kell küzdenie, amely nemrég jelentette be, hogy jövőre saját streaming szolgáltatást indít.

A Netflix az Egyesült Államokban 980 ezer új előfizetőt tudhatott magáénak a szeptember 30-án záruló időszakban. Ez egyrészt alacsonyabb az egy évvel korábbi teljesítménynél, másrészt alulmúlja a júliusban közzétett 1,33 milliós várakozást is. Az USA-n kívül – ahol a Netflix egyre jobban terjeszkedik – 2,04 millióan kezdték használni a társaság szolgáltatását, ami szintén alacsonyabb a vártnál.

Mindemellett érdekes, hogy a befektetőket lényegében nem érdekelték a Netflix impozáns negyedéves számai. A bevételek ugyanis 27 százalékkal 1,41 milliárd dollárra nőttek, míg a nyereség majdnem megduplázódott. Ez utóbbi 59,3 millió dollár volt (részvényenként 96 cent), az egy évvel korábbi 31,8 millióhoz (részvényenként 52 centhez) képest. Az egy részvényre eső profit ráadásul felülmúlta az elemzők által várt 91 centet – írja a Bloomberg.

Ami azonban igazán felkeltette a befektetők figyelmét, hogy a menedzsment negyedik negyedéves várakozásai jelentősen alulmúlták az elemzői prognózisokat.

A Netflix közlése szerint ugyanis 4,4 millióval nőhet világszerte az előfizetők száma, amelyből 1,85 millió esik az Egyesült Államokra. Az USA-ban tehát lassulhat a bővülés üteme az egy évvel korábban mért 2,33 millióhoz képest. Az igazán csalódást keltő szám mindazonáltal a profitra vonatkozik. A negyedik negyedévben ugyanis mindössze 44 centes lehet az egy részvényre jutó nyereség, míg a Bloomberg konszenzus 84 cent volt.

A kellemetlen számok és hírek ellenére Reed Hastings, a vállalat vezérigazgatója magabiztos hangot ütött meg. A cégvezető szerint hosszú távon meglehet a 60-90 millió amerikai előfizető, a tengerentúlon pedig az amerikainál dinamikusabb növekedésre számítanak.