Amazon vs. Alibaba: jön a nagy leszámolás?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A két e-kereskedelmi óriáscég, az amerikai Amazon és a kínai Alibaba is egyet akar: minél nagyobbra nőni.

Bár a két cég egyelőre más-más földrajzi térségben tevékenykedik, mindketten folyamatosan növelik a nemzetközi szerepüket, írja a marketwatch.com. A kérdés már csak az, hogy mikor válnak igazán egymás konkurenciájává.

Amazon...

Neil Saunders, a GlobalData Retail vezetője az Amazont az ünnepek egyik legnagyobb győztesének írja le: a cég eladásai 28 százalékkal nőttek, sőt ha a nemrég megvásárolt Whole Foods élelmiszerláncot is beleszámoljuk, máris 38 százaléknál tartunk.

Saunders szerint az amerikai cég még sehol sincs a benne rejlő potenciálhoz képest. Az olyan termékkategóriáknál, mint például a lakberendezés vagy a ruházat a vállalat piaci részesedése még relatíve alacsony, így talán nem is kérdés, hogy ha az ilyen területeken tudnak erősíteni, a jövőben további növekedést várhatunk az Amazontól. Ráadásul az újabb bevont térségek, mint Ausztrália, is megdobhatják az eladásokat.

...vagy Alibaba

Az Alibabától is növekedést várnak az elemzők hosszú távon. „A nemzetközi terjeszkedés még mindig korai fázisban van, így pedig komoly rövid-/középtávú potenciál rejlik a cégben” – mondja Scott Devitt a Stifel elemzője. Devitt úgy véli, hogy a most 187 dollár környékén tartó részvény 260 dollárig is emelkedhet.

A Stifel szerint a hosszú távú fejlődés egyik alapja a többcsatornás értékesítés lehet. Ráadásul az Alibaba szolgáltatások területeken is próbálkozik, ami az Amazon egyik kedvence (gondoljunk csak az Amazon Prime-ra).

Mindeközben a Benchmark elemzői az Alibaba nemzetközi eladásainak 93 százalékos növekedésére hívják fel a figyelmet, amivel szemben az Amazon csupán 29 százalékot tud felmutatni.

Mindazonáltal úgy tűnik, a befektetők még mindig inkább az amerikai céget favorizálják. Rob Anderson az MKM Partners elemzője szerint azonban az Alibabában rejlő lehetőség is van akkora, mint az Amazonban. Ez már abból is egyértelmű lesz, ha megnézzük, mennyit erősödtek a részvények tavaly: az Amazon részvények ára 73 százalékkal tudott nőni, az Alibaba részvényeké viszont 88 százalékkal. Az is jól látszik, hogy bőven felülteljesítő mindkét részvény az S&P 500-hoz képest, hiszen az index növekedése 22,5 százaléknál állt meg tavaly.

Hirdetés
Forex szemináriumok

Tudtad, hogy ha megtanulsz egy pénzkezelési módszert a valószínűségre...

Technikai elemzések

Ma van a nagy nap a Richternél. Ha jön a jelentés, akkor 1 órakor érkezik...

A fals kitörés után az alakzat alja felé folytatódhat a gyengülés a hazai...

Teljesült a hatodik Elliott hullám a gyógyszergyártó árfolyamánál.

Elesettnek nyilvánítható a 200 napos mozgóátlag a bankpapírnál.

Az esés utáni konszolidációt követően tovább mínuszok jöhetnek a távközlési...

A C hullám a 2700 forintos korábbi mélypont alá mutat az olajvállalat...

Hirdetés
OpcioGuru

Teljesen mindegy, hogy opciós kereskedéssel vagy sem, amilyen korán csak...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Pluszban kezdett Európa »