Beszállítója miatt csúszik az Airbus

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az új A320neo modell hajtómű-beszállítójának a késedelmei miatt egyharmadával csökkent az Airbus nyeresége az első negyedévben.

A január-márciusi negyedévben az Airbus 121 utasszállító gépet adott át megrendelőinek, tizenöttel kevesebbet mint egy évvel korábban. A konszern értékesítési árbevétele 12 százalékkal 10,1 milliárd euróra csökkent, a nyereség pedig 283 millió euró lett, közel egyharmadával alacsonyabb a 2017. első negyedévinél. Az egyszeri tételektől mentes üzemi eredmény (EBIT) 14 millió euró lett, szemben az egy évvel korábbi 19 millióval.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Az Airbus tehát a kiszállítások és a bevétel csökkenése ellenére is jobb eredményt ért el az elemzői várakozásoknál. A piac ugyanis 23,9 millió euró üzemi eredmény szintű veszteséget várt, 10,2 milliárd eurós forgalom után.

Az Airbus az idén 800 repülőgépet tervez átadni megrendelőinek, a Boeing pedig 810-815 gépet. Az Airbus vezérigazgatója Tom Enders szerint "van még bőven tennivaló" annak érdekében, hogy el lehessen érni az idei értékesítési tervet és ez elsősorban a slágermodell, az A320neo egyik hajtómű beszállítóján, a Pratt & Whitney cégen múlik.

Az A320neo gépeknek mintegy felét a megrendelő kívánsága szerint Pratt & Whitney hajtóművel szerelik fel, de a másik hajtómű beszállítónál, a CFM-nél is felléptek már kisebb fennakadások. A vezérigazgató azonban bízik benne, hogy az év hátra lévő részében sikerül behozni a lemaradást.

Az Airbus már kezd kifogyni a parkolóhelyekből, ahol az elkészült gépek várakoznak hajtóműveikre. A hajtóművek hiánya úgy tűnik keresztülhúzza az Airbus terveit az A320 és annak üzemanyag-takarékos újabb verziója, az A320neo gyártásának a felfuttatására az elkövetkező években havi 70-re.

Harald Wilhelm pénzügyi igazgató szerint azonban a 2019 közepétől tervezett havi 60-as példányszám teljesítése nem forog veszélyben. A gyenge kereslet miatt azonban visszafogja az Airbus az A330 és annak újabb verziója, az A330neo széles törzsű gépek gyártását. A modellekből 2019-től évi ötven példány készül majd el, tízzel kevesebb az idei tervnél. Az A330neo első példányát az idén nyáron adják át a megrendelőnek. Az új A350 modellből a terveknek megfelelően az idén havi tíz példány készül el.

Ezt olvasta már?

A tavalyi évet is óriási sikerrel zárta a Bosch »

4IG 693 (-0,29 ) AKKO Invest 444 (-0,22 ) ALTEO 780 (2,36 ) ANY 1205 (2,55 ) APPENINN 378 (-1,56 ) AutoWallis 80 (3,90 ) BIF 307 (-0,32 ) CIGPANNONIA 185 (2,21 ) CyBERG 1020 (-0,97 ) DELTA 104 (-0,38 ) Duna House A 3100 (1,31 ) EHEP 3380 (-1,74 ) ENEFI 343 (0,88 ) FORRAS/OE 1130 (0,89 ) FORRAS/T 1500 (14,50 ) FUTURAQUA 76 (-1,56 ) GSPARK 3590 (-2,71 ) KULCSSOFT 1660 (-1,48 ) MASTERPLAST 616 (1,65 ) MOL 1970 (-0,86 ) MTELEKOM 393 (-1,87 ) NORDTELEKOM 31 (0,32 ) NUTEX 30 (0,66 ) OPUS 265 (-2,21 ) ORMESTER 12500 (-1,19 ) OTP 10370 (-2,99 ) OTT1 210 (-0,47 ) PANNERGY 640 (-1,54 ) RABA 916 (1,33 ) RICHTER 6810 (0,67 ) SET Group 70 (2,34 ) TAKAREK 526 (1,94 ) WABERERS 790 (-0,50 ) ZWACK 17000 (0,29 )