Csalódást keltett a Daimler, hasít a Mattel

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Jelentette a profitszámokat a Daimler, a Mattel és az Electrolux.

Felemás számok a Daimlertől

Jelentősen, 11 százalékkal csökkent a Mercedes-Benz autókat is gyártó Daimler negyedéves profitja éves összevetésben elsősorban annak a hatására, hogy az egy évvel korábbi adatot egyszeri tételek erősítették.

A német autóipari konszern pénteken azt közölte, hogy a cégcsoport adózott eredménye 2,35 milliárd euró volt a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 2,65 milliárd euró után. A tavalyi első negyedévi adatot például 267 millió euró értékű ingatlaneladási ügylet is erősítette. A Daimler bevétele a március végével záródott három hónapban 3 százalékkal, 39,78 milliárd euróra emelkedett.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

A Daimler kamat- és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 3,34 milliárd euróra zsugorodott az egy évvel korábbi 4,01 milliárd euróról. A Mercedes üzletágban a negyedéves profit 3 százalékkal nőtt, az eladott autók száma 5 százalékkal rekordszintre, 594 299-re emelkedett.

Vették a játékokat

A szakértők által vártnál nagyobb volt a Mattel amerikai játékgyártó forgalma az idei első negyedévben, miután megugrott a kereslet több vezető terméke, így például a Barbie babák és a Hot Wheels autómodellek iránt.

A Mattel negyedéves forgalma 737,9 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 735,6 millió dollárról. Szakértők 688 millió dollárral számoltak.

A cég vesztesége 311,3 millió dollárra, részvényenként 90 centre emelkedett a március végével záródott három hónapban a tavalyi első negyedévi 113,2 millió dollárról, részvényenként 33 centről. A piac által inkább figyelemmel követett egyszeri tételek nélküli részvényarányos veszteség 60 cent lett, nagyobb a szakértők által várt 39 centnél.

A Barbie babák eladása a negyedévben 24 százalékkal, a Hot Wheels autómodelleké pedig 15 százalékkal bővült.

A Mattel a csütörtöki New York-i tőzsdezárás után ismertette negyedéves adatait, a cég árfolyama a tőzsdeidőn túli elektronikus kereskedésben mintegy négy százalékos pluszban állt.

Meglepetés az Electroluxtól

A Magyarországon is jelen lévő svéd Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó vállalat a szakértők meglepetésére működési eredményének a csökkenéséről számolt be az első negyedév alapján, elsősorban a nyersanyagárak emelkedése miatt.

A stockholmi központú cég pénteken azt közölte, hogy a március végével zárult első negyedévben a működési eredménye 1,36 milliárd koronára (1 korona=29,92 forint) csökkent a tavalyi első negyedévi 1,44 milliárd koronáról. Szakértők az üzemi eredmény javulására, 1,48 milliárd koronára számítottak.

A vállalat nettó árbevétele 27,906 milliárd korona volt az első negyedévben, 1 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Az Electrolux adózott eredménye 46 százalékkal csökkent, 1,012 milliárd koronáról 551 millió koronára.

A vállalat Electrolux, Frigidaire, AEG, Zanussi és egy sor másik márkanév alatt gyárt háztartási készülékeket. Az 1919 óta működő, több mint 55 ezer munkavállalót foglalkoztató cég az elmúlt 26 évben csaknem 150 milliárd forintot fektetett be Magyarországon. Az Electrolux-csoport 1991-ben vásárolta meg a Lehel Hűtőgépgyárat, 1998-ban porszívógyárat nyitott Jászberényben, majd 2005-ben zöldmezős beruházással épített hűtőszekrénygyárat Nyíregyházán.

Ezt olvasta már?

A vártnál nagyobb profittal zárhatja 2019-et a Wizz Air »