Dél-Koreában is bukhat a VW

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A dél-koreai kormány egyes Volkswagen modellek forgalmazásának betiltását és típusengedélyének bevonását helyezte kilátásba a valótlanul feltüntetett üzemi paraméterek miatt.

Ha megalapozottak a feltevések...

A környezetvédelmi minisztérium szerdán közölte, hogy ügyészségi megkeresést kapott a Volkswagen konszern több mint hetven modelljével kapcsolatban, amelyek állítólag valótlan zajkeltési, üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási paraméterekkel szerezték meg a helyi típusengedélyt.

Amennyiben a szabálytalanságokra vonatkozó állítások megalapozottnak bizonyulnak, az érintett modellek forgalmazását megtiltják, elrendelik a már értékesített autók visszahívását és bírságot vetnek ki a Volkswagenre - írja a minisztérium közleménye.

Piaci szakértők szerint az intézkedés a 2007 óta Dél-Koreában értékesített 250 ezer Volkswagen gépkocsi 40-60 százalékát, 100-150 ezer járművet érinthet.

Megint lebukott a VW

A német versenypiaci felügyelet vizsgálatot indított a BMW, a Volkswagen és a Daimler autógyáraknál és a Robert Bosch, valamint ZF Friedrichshafen autóipari beszállítóknál, mert a gyanú szerint árrögzítést alkalmaztak az acél beszerzéseknél. A bírság akár az éves bevétel 10 százalékát is elérheti.

A gyártók megerősítették, hogy elkezdték az ellenőrzést az irodáikban, és hangsúlyozták, mindenben együttműködnek a hatósággal. A versenyhivatal nem hozott nyilvánosságra részleteket arról, milyen kár érte a feltételezett árrögzítés miatt az acélgyártókat. A német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben.

A német versenyhivatal által kiszabható bírság a vállalat éves árbevételének 10 százalékát is elérheti. Eddig a legnagyobb bírság 700 millió euró volt, amelyet cementipari vállalkozásokra szabtak ki árrögzítés miatt, igaz, ezt később 400 millió euróra csökkentették.

Az acélgyártókra folyamatos nyomás nehezedik az autóipar részéről, amely egyre inkább előnyben részesíti az alternatív, könnyebb anyagokat, mint az alumínium és a szénszál, a kibocsátási és üzemanyag-megtakarítási célok elérésére.

Ezt olvasta már?

Nyolcszázmilliós áfacsalást leplezett le a NAV »

4IG 575 (1,23 ) AKKO Invest 432 (-0,46 ) ALTEO 810 (-2,64 ) ANY 1335 (-1,11 ) APPENINN 349 (-1,69 ) AutoWallis 95 (-4,04 ) BIF 291 (-4,90 ) CIGPANNONIA 170 (-3,85 ) Duna House A 3620 (-0,82 ) EHEP 7500 (8,70 ) ENEFI 399 (9,92 ) ESTMEDIA 99 (-5,90 ) FUTURAQUA 94 (2,17 ) GSPARK 5000 (-1,19 ) KULCSSOFT 2120 (-7,02 ) MASTERPLAST 700 (-3,05 ) MOL 2458 (-2,46 ) MTELEKOM 419 (-1,41 ) NORDTELEKOM 40 (-4,76 ) NUTEX 32 (-4,50 ) OPUS 249 (-5,61 ) OTP 14350 (-1,51 ) OTT1 180 (-2,70 ) PANNERGY 716 (0,85 ) RICHTER 6635 (-2,07 ) SET Group 86 (-6,32 ) TAKAREK 472 (0,43 ) WABERERS 1000 (-2,91 ) ZWACK 17500 (0,29 )