Dél-Koreában is bukhat a VW

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A dél-koreai kormány egyes Volkswagen modellek forgalmazásának betiltását és típusengedélyének bevonását helyezte kilátásba a valótlanul feltüntetett üzemi paraméterek miatt.

Ha megalapozottak a feltevések...

A környezetvédelmi minisztérium szerdán közölte, hogy ügyészségi megkeresést kapott a Volkswagen konszern több mint hetven modelljével kapcsolatban, amelyek állítólag valótlan zajkeltési, üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási paraméterekkel szerezték meg a helyi típusengedélyt.

Amennyiben a szabálytalanságokra vonatkozó állítások megalapozottnak bizonyulnak, az érintett modellek forgalmazását megtiltják, elrendelik a már értékesített autók visszahívását és bírságot vetnek ki a Volkswagenre - írja a minisztérium közleménye.

Piaci szakértők szerint az intézkedés a 2007 óta Dél-Koreában értékesített 250 ezer Volkswagen gépkocsi 40-60 százalékát, 100-150 ezer járművet érinthet.

Megint lebukott a VW

A német versenypiaci felügyelet vizsgálatot indított a BMW, a Volkswagen és a Daimler autógyáraknál és a Robert Bosch, valamint ZF Friedrichshafen autóipari beszállítóknál, mert a gyanú szerint árrögzítést alkalmaztak az acél beszerzéseknél. A bírság akár az éves bevétel 10 százalékát is elérheti.

A gyártók megerősítették, hogy elkezdték az ellenőrzést az irodáikban, és hangsúlyozták, mindenben együttműködnek a hatósággal. A versenyhivatal nem hozott nyilvánosságra részleteket arról, milyen kár érte a feltételezett árrögzítés miatt az acélgyártókat. A német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben.

A német versenyhivatal által kiszabható bírság a vállalat éves árbevételének 10 százalékát is elérheti. Eddig a legnagyobb bírság 700 millió euró volt, amelyet cementipari vállalkozásokra szabtak ki árrögzítés miatt, igaz, ezt később 400 millió euróra csökkentették.

Az acélgyártókra folyamatos nyomás nehezedik az autóipar részéről, amely egyre inkább előnyben részesíti az alternatív, könnyebb anyagokat, mint az alumínium és a szénszál, a kibocsátási és üzemanyag-megtakarítási célok elérésére.

Ezt olvasta már?

Már biztos: nem lesz török Volkswagen »

4IG 638 (1,59 ) AKKO Invest 466 (0,87 ) ALTEO 748 (-0,27 ) ANY 1270 (-0,39 ) BIF 296 (-2,63 ) CIGPANNONIA 188 (3,30 ) CyBERG 1200 (3,45 ) DELTA 100 (4,80 ) DM-KER 4050 (-6,90 ) Duna House A 3040 (-5,59 ) EHEP 2520 (0,40 ) ENEFI 320 (-3,03 ) FORRAS/OE 1080 (-5,26 ) FORRAS/T 1470 (5,00 ) FUTURAQUA 71 (1,44 ) GSPARK 3320 (-1,48 ) Gloster 2580 (12,17 ) KULCSSOFT 1510 (-2,27 ) MASTERPLAST 594 (-1,00 ) MOL 1859 (0,05 ) MTELEKOM 383 (-0,52 ) NORDTELEKOM 31 (2,33 ) NUTEX 31 (-0,48 ) OPUS 257 (-1,72 ) ORMESTER 12100 (3,42 ) OTP 11210 (4,18 ) OTT1 193 (-2,63 ) PANNERGY 630 (1,61 ) RABA 872 (0,46 ) RICHTER 6820 (0,37 ) SET Group 70 (2,65 ) TAKAREK 480 (-3,03 )