Dél-Koreában is bukhat a VW

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A dél-koreai kormány egyes Volkswagen modellek forgalmazásának betiltását és típusengedélyének bevonását helyezte kilátásba a valótlanul feltüntetett üzemi paraméterek miatt.

Ha megalapozottak a feltevések...

A környezetvédelmi minisztérium szerdán közölte, hogy ügyészségi megkeresést kapott a Volkswagen konszern több mint hetven modelljével kapcsolatban, amelyek állítólag valótlan zajkeltési, üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási paraméterekkel szerezték meg a helyi típusengedélyt.

Amennyiben a szabálytalanságokra vonatkozó állítások megalapozottnak bizonyulnak, az érintett modellek forgalmazását megtiltják, elrendelik a már értékesített autók visszahívását és bírságot vetnek ki a Volkswagenre - írja a minisztérium közleménye.

Piaci szakértők szerint az intézkedés a 2007 óta Dél-Koreában értékesített 250 ezer Volkswagen gépkocsi 40-60 százalékát, 100-150 ezer járművet érinthet.

Megint lebukott a VW

A német versenypiaci felügyelet vizsgálatot indított a BMW, a Volkswagen és a Daimler autógyáraknál és a Robert Bosch, valamint ZF Friedrichshafen autóipari beszállítóknál, mert a gyanú szerint árrögzítést alkalmaztak az acél beszerzéseknél. A bírság akár az éves bevétel 10 százalékát is elérheti.

A gyártók megerősítették, hogy elkezdték az ellenőrzést az irodáikban, és hangsúlyozták, mindenben együttműködnek a hatósággal. A versenyhivatal nem hozott nyilvánosságra részleteket arról, milyen kár érte a feltételezett árrögzítés miatt az acélgyártókat. A német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben.

A német versenyhivatal által kiszabható bírság a vállalat éves árbevételének 10 százalékát is elérheti. Eddig a legnagyobb bírság 700 millió euró volt, amelyet cementipari vállalkozásokra szabtak ki árrögzítés miatt, igaz, ezt később 400 millió euróra csökkentették.

Az acélgyártókra folyamatos nyomás nehezedik az autóipar részéről, amely egyre inkább előnyben részesíti az alternatív, könnyebb anyagokat, mint az alumínium és a szénszál, a kibocsátási és üzemanyag-megtakarítási célok elérésére.

Ezt olvasta már?

VW dízelmotorok fedhetetlenek a vállalat szerint »

4IG 972 (1,46 ) AKKO Invest 30400 (2,70 ) ALTEO 762 (-1,04 ) ANY 1320 (-0,38 ) APPENINN 449 (1,13 ) AutoWallis 113 (1,80 ) CIGPANNONIA 312 (-2,66 ) CyBERG 1890 (3,28 ) EHEP 9600 (-4,95 ) ELMU 30400 (-0,65 ) ENEFI 504 (1,20 ) ESTMEDIA 119 (-0,67 ) FORRAS/OE 1580 (2,60 ) FORRAS/T 1520 (-5,00 ) FUTURAQUA 112 (0,36 ) MASTERPLAST 734 (1,10 ) MOL 3000 (1,83 ) MTELEKOM 435 (0,93 ) NORDTELEKOM 46 (-0,86 ) NUTEX 30 (-0,66 ) OPUS 385 (0,05 ) ORMESTER 7900 (-2,47 ) OTP 12750 (0,47 ) OTT1 283 (0,18 ) PANNERGY 750 (-0,27 ) RICHTER 4942 (0,37 ) SET Group 663 (-0,30 ) TAKAREK 616 (-0,65 ) WABERERS 1360 (-2,86 ) ZWACK 16850 (0,30 )