Elkezd spórolni a Volkswagen

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Volkswagen német autógyártó vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja a költségek csökkentését célzó programját, és éves szinten egymilliárd euróval mérsékli befektetéseit a dízelbotránnyal kapcsolatos, előre nem látható kiadások miatt.

A lehető leggyorsabban végrehajtják a modellváltást

Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója kedden kiadott közleményében jelezte azt is, hogy felülvizsgálják a dízelmotorral működő járművek gyártására vonatkozó stratégiát. A jövőben azt a technológiát használják majd az európai és az amerikai piacokra szánt dízelautók esetében is, amelyben Adblue adalékanyagot, karbamid oldatot fecskendeznek be a szelektív katalizátorba (SCR) a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Diess úgy fogalmazott, hogy a lehető leggyorsabban végrehajtják a modellváltást.

A Volkswagen-csoport már a múlt héten közölte, hogy a dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot. A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Átállnak az e-autókra

A Volkswagen a jövőben a hibrid járművek fejlesztésére akar összpontosítani, emellett egységesíti az elektromos személyautók és haszonjárművek gyártását. A luxusszedán Phaeotont, amelynek jövője bizonytalanná vált a botrány kirobbanása után, teljes egészében elektromos autóvá alakítják át, és a vállalat vezető márkája lesz a következő évtizedben.

A Handelsblatt című német napilap kedden azt írta a vállalat berkeiből származó információkra hivatkozva, hogy a Volkswagen évente hárommilliárd eurót akar megtakarítani a beszállítói révén.

Az előzmények

A legnagyobb európai autógyártó vállalatot az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

 Volkswagen elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem. A legtöbb autógyártó tároló katalizátor vagy szelektív katalizátor (SCR) alkalmazásával éri el, hogy csökkentse járművei nitrogénoxid-kibocsátását.

Az európainál is szigorúbb amerikai szabványok betartásához valószínűleg a két technológiai együttes alkalmazására van szükség. Egy német intézet, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa úgy számítja, hogy e kifinomultabb technológia alkalmazása autónként 400 eurós pluszköltséget jelent.

Ezt olvasta már?

Már biztos: nem lesz török Volkswagen »

4IG 603 (-1,95 ) AKKO Invest 456 (-0,65 ) ALTEO 734 (-2,13 ) ANY 1215 (-1,22 ) APPENINN 345 (0,88 ) AutoWallis 77 (-1,15 ) CIGPANNONIA 206 (8,42 ) CyBERG 1200 (0,84 ) DELTA 100 (4,17 ) Duna House A 3200 (1,91 ) EHEP 2410 (-2,82 ) FORRAS/OE 1090 (4,81 ) FUTURAQUA 66 (-2,08 ) Gloster 2500 (0,81 ) KULCSSOFT 1535 (2,33 ) MASTERPLAST 594 (-1,66 ) MOL 1801 (-1,80 ) MTELEKOM 385 (0,79 ) NORDTELEKOM 29 (-0,68 ) NUTEX 29 (-1,68 ) OPUS 246 (-0,81 ) ORMESTER 11500 (-4,96 ) OTP 10980 (2,04 ) OTT1 194 (-2,02 ) RICHTER 6560 (-2,09 ) SET Group 71 (1,29 ) TAKAREK 475 (-2,26 ) WABERERS 850 (-2,52 ) ZWACK 16650 (-0,30 )