Hasít a tech-szektor Amerikában

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A hirdetési bevételek megugrásának köszönhetően erőteljesen nőtt az amerikai Alphabet árbevétele és profitja a harmadik negyedévben. A Microsoft az egy évvel korábbinál nagyobb profitról és bevételről számolt be az idei harmadik negyedév alapján, amihez lényegesen hozzájárult a felhőmegoldások üzletág sikere.

Hirdetésekből jön a pénz

A Google anyavállalata a csütörtöki tőzsdezárás után közölte, hogy a szeptember 30-án végződött negyedévben árbevétele 21,4 százalékkal 27,8 milliárd dollárra, nettó nyeresége pedig egyharmadával 6,7 milliárd dollárra emelkedett. Mind a bevétel, mind a nyereség meghaladja az elemzői várakozásokat.

A Google hirdetési bevétele 21 százalékkal 24,1 milliárd dollárra nőtt, és csakúgy mint az előző három hónapban, ez adta a teljes bevétel 87 százalékát. A hirdetés biztos bevételi forrás, annak ellenére, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobil készülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely.

Ezt mutatja, hogy míg a fizetett klikkszám a múlt év harmadik negyedéhez képest 47 százalékkal nőtt, az egy kattintásra jutó bevétel 18 százalékkal csökkent.

Felhő viszi a Microsoftot

A cég adózott eredménye a szeptember végével záródott három hónapban 6,58 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 5,67 milliárd dollárról. Az egy részvényre jutó eredmény 72 centről 84  centre emelkedett.

A cég értékesítési árbevétele 12 százalékkal, 24,54 milliárd dollárra emelkedett.

A felhőmegoldások üzletág forgalma 14 százalékkal, 6,92 milliárd dollárra nőtt. A Windows szoftvereladást is tartalmazó személyi számítógép üzletág értékesítése 0,2 százalékkal, 9,38 milliárd dollárra csökkent.

A Microsoft az Egyesült Államokban 70 ezer embert, világszerte összesen mintegy 120 ezer embert foglalkoztat.

Ezt olvasta már?

Remekül teljesít a május óta működő új Takarékbank »