Így járhat le egy nagyhatalom ideje

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Netlix már egy ideje komoly veszélyt jelent az HBO-ra nézve. A Netflixhez sok tekintetben hasonló üzletben utazó HBO legyőzése azonban már nem elég, az online streaming szolgáltató vezérigazgatója a vállalat hét közepén megjelent gyorsjelentését követően kinyilvánította, hogy az egész hagyományos televíziózást kívánják háttérbe szorítani.

A Netflix vezetői korábban már rá is játszottak az HBO-val jelentkező hasonlóságokra. A vállalat tartalomfejlesztési igazgatója, Ted Sarandos 2013 januárjában úgy nyilatkozott, „az előtt kell HBO-vá válnunk, hogy az HBO olyan lehetne, mint mi” – írja a Business Insider.

A társaság jelenlegi ambíciója azonban már ennél is sokkal nagyobb: az egész hagyományos televíziózást szeretnék maguk mögött tudni – hangsúlyozta Peter Kafka a Re/code-tól.

Forrás: Facebook

Gyönyörű jelentés

Van is mire optimistának lenni, ugyanis a Netflix kiváló gyorsjelentést tett közzé. Az egy részvényre eső nyereség (tavaly óta devizaárfolyam-változással korrigálva) 0,77 dollár volt az első negyedévben, meghaladva a várt 0,69 dollárt. A bevétel emellett megfelelt a várt 1,57 milliárd dollárnak, melyből 1,4 milliárdot tett ki a streaming bevétel – 415 milliós nemzetközi streaming bevétel mellett.

Az igazi meglepetést azonban az új felhasználók okozták. A negyedév során a vállalat globálisan 4,9 millió új felhasználót szerzett, amivel az összlétszámot 62,30 millióra tornászta fel, szemben a korábban várt 61,44 millióval. Az amerikai felhasználók esetében a növekedés 2,28 millió, ami jóval több az előre jelzett 1,8 milliónál, de a nemzetközi 2,6 millió felhasználó is meghaladja a várt 2,25 milliót.

Forrás: Facebook

A hadüzenet és a seregek

Részben ezen felbuzdulva Reed Hastings vezérigazgató azt mondta, a lineáris televízió 50 éve nagyot menetel, de az internetes tévé elkezdett növekedni. Az látszik, hogy a következő 20 évben ez utóbbi át is veszi a hagyományos tévé szerepét. Az internetnek köszönhetően mindenki azon gondolkodik, hogy tudna megfelelő alkalmazásokat készíteni, és ezzel a versenytársaknak is szükséges megtanulniuk az új mintákat és módozatokat. Az internetes tévé lesz az, ahogy a jövőben az emberek videókat néznek majd – emelte ki Hastings.

Az Egyesült Államokban el is indult a nagy verseny az új világért. Az HBO nemrég indította be az HBO Now-t, amely egy Netflixhez hasonló on-demand streaming szolgáltatás, de ugyanígy működik a Hulu, valamint az Amazonnak is van videó streaming szolgáltatása, a Prime Instant Video. Emellett a CBS is tervezi hasonló szolgáltatás beindítását és már a sport ligák is kínálnak saját streaming applikációkat.

Ha pedig ez nem volna elég, a legutóbbi hírek arról szóltak, hogy az Apple idén szintén beszállhat az iparba a saját streaming szolgáltatásával.

Az eredeti erő

A Netflix egyébként igazi úttörőnek számít a szektorban, mivel a cég volt az első olyan előfizetéses online streaming szolgáltató, amely széles körű elfogadottságra talált. A saját műsorokkal is előálló Netflix műsorai reklámok nélkül érhetők el igény szerint, ami jelentősen növeli a befogadói élményt a hagyományos televíziózással szemben. Ráadásul a szép első negyedéves eredmények mellett a Goldman Sachs előrejelzése szerint a vállalat 2,5 millió új előfizetőre számíthat a második három hónapban.

A társaság egyik legfontosabb ütőkártyáját az erős saját műsorok jelentik. A Kártyavár (House of Cards), az Orange Is the New Black, az Unbreakable Kimmy Schmidt vagy a Bloodline jelentős mennyiségű előfizetőt hozott a Netflixnek.

Forrás: Facebook

Közös ellenfél?

Miközben pedig az HBO és mások igyekeznek felvenni a versenyt a Netflixszel, Hastings optimista azzal kapcsolatban, hogy a nézők párhuzamosan is előfizethetnek a szolgáltatásokra.

Meglátása szerint az HBO prémium szolgáltatásának előfizetése igencsak megéri a hagyományos kábelszolgáltatással szemben, és ebbe a képbe a Netflix stratégiája is beleillik. Az HBO egyébként 15 dollárért érhető el az USA-ban, míg a Netflix előfizetés 7,99 és 11,99 dollár között mozog. Hastings szerint tartani fogják a növekedési stratégiájukat, noha oda kell figyelni az olyan online kezdeményezésekre, mint az HBO Now vagy a Hulu.

Ha pedig egyfajta békés egymás mellett élés alakul ki az on-demand szolgáltatók között, az jó hír a Netflixnek és az HBO-nak egyaránt. Ami viszont egyértelműen látszik, hogy amennyiben a jelenlegi trend folytatódik, a hagyományos televíziózás aranykora valóban véget érhet.