Itt van az újabb dízelbotrány

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Hollandia közlekedési hatósága (RDW) azt gyanítja, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit meghamisító szoftvert alkalmaz a Suzuki és a Fiat Chrysler autógyár egy-egy terepjáró modell esetében.

2 modell bukott meg a teszten

Az RDW, amely egyebek között vizsgálja és ellenőrzi, hogy a közutakon közlekedő járművek megfelelnek-e a biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek, hétfőn közzétett jelentésében tudatta, hogy a dízelbotrány kirobbanása, 2015 szeptembere óta 16 autómárkát vontak tüzetes vizsgálat alá.

A tesztek során csak a Suzuki japán autógyártó Vitara modellje és az amerikai-olasz Fiat Chrysler által gyártott Grand Cherokee bukott meg. A károsanyag-kibocsátását szabályozó szoftver csak a motor védelmét szolgálhatja az előírások szerint. A Suzuki és a Fiat Chryslet két terepjárójának esetében viszont az RDW szakemberei azt állapították meg, hogy a program nem a motor védelmét szolgálja, és a gyártó által közölt értékeknél lényegesen több káros anyag kibocsátását eredményezi. Az RDW átadta a megállapításokat tartalmazó jelentést az ügyészségnek, amely vizsgálatot indított a két autógyártó ellen.

Már tavaly jelezték a bajt

Német lapértesülések szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium már tavaly szeptemberben jelezte az Európai Bizottságnak, hogy a Fiat Chrysler a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezést használ. A minisztérium és a szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal januárban jelentette be, hogy vizsgálatot indított a Fiat Chrysler ellen, és megállapította, hogy a vállalat több mint százezer kocsiba épített be olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, azt a látszatot keltve, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A japán közlekedési minisztérium tavaly májusban annyit közölt, hogy a japán autógyárak közül csak a Suzuki és a Mitsubishi alkalmazott egyes modelljeinél szabálytalan módszereket az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás megállapítására.

A Suzuki Motor elismerte, hogy nem a szabályos módszerrel végezte el egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapítását, de "a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint például az adatok manipulálása lenne".

Ezt olvasta már?

Egyre kevesebb autót adnak el Kínában »

4IG 610 (-11,59 ) ANY 1370 (-0,36 ) APPENINN 384 (-2,42 ) AutoWallis 98 (-4,39 ) CIGPANNONIA 192 (0,10 ) ENEFI 400 (-1,23 ) ESTMEDIA 144 (0,42 ) KULCSSOFT 3080 (0,65 ) MOL 2886 (0,21 ) MTELEKOM 436 (-0,91 ) NUTEX 65 (1,56 ) OPUS 326 (-1,33 ) OTP 14900 (0,07 ) OTT1 249 (-1,39 ) PANNERGY 734 (-0,54 ) RICHTER 5895 (0,60 ) SET Group 100 (-2,53 )