Kemény feltételekkel adja az Opelt a GM

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az Opel autógyártó társaság eladásához kapcsolt feltételek miatt a francia PSA Peugeot Citroën csoporthoz kerülő vállalkozás átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról - írta a Der Spiegel című német hírmagazin.

Kemény feltételek

A lap értesülése szerint a jelenlegi tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) az aktuális Opel-modellek szabadalmait és a gyártásukra feljogosító engedélyeket is értékesíteni akarja, de csak azzal a feltétellel, hogy az új tulajdonos idején a régi szabadalmak és licencek révén előállított kocsikat nem lehet exportálni az észak-amerikai régióba, Oroszországba és Kínába.

Így a PSA Peugeot Citroën az új szerzeményével, az Opellel legalábbis átmenetileg kiszorulna erről a három piacról, amelyeket a legjobb újautó-piacok között tartanak számon, például egyetlen darabot sem értékesíthetne a márka nagy reménységének számító, elektromos meghajtású Ampera-e modellből, és csak a GM-szabadalmak nélkül kifejlesztett, új modellekkel térhetne vissza.

Vannak még kételyek

A Der Spiegel szerint a német kormányban aggodalmat okoz az Opel rüsselsheimi központjában a GM amerikai modelljein dolgozó csaknem négyezer fős kutatás-fejlesztési részleg sorsa is, mert a PSA csak 2020-ig vállalt garanciát a munkahelyek megőrzésére.

További bonyodalmakat okozhat, hogy mintegy 300 ezer, dízelmotorral működő Corsa, Astra és Zafira modellnél át kell alakítani a károsanyag-tisztító berendezést. Az átalakításra még nincs elfogadott eljárás, és az ügy rendezésére csupán szóbeli ígéretet tett a kormánynak az Opel vezérigazgatója, Karl-Thomas Neumann - írta a Der Spiegel.

Tárgyalások sorozata

A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak egy hete szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciát.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő, motorokat gyártó üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat.

A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta a GM 100 százalékos tulajdonában van, és 1999 óta veszteséges. Az amerikai tulajdonos az utóbbi másfél évtizedben több mint 15 milliárd euró veszteséget szenvedett el az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall révén.

Kibocsátók a honi börzén

A Budapesti Értéktőzsdén a következő vállalatok szerepelnek.

Tanulj, hogy ületelhess!

A frankfurti tőzsdét 1585-ben alapították az árfolyamok rögzítésére.

Kanada legnagyobb börzéje, a torontói tőzsde (TSX) 1852-ben alakult.

Ezt olvasta már?

Állami támogatást kér a német autóipari szövetség »

4IG 630 (-2,93 ) AKKO Invest 450 (5,63 ) ALTEO 870 (-1,58 ) ANY 1385 (-0,36 ) APPENINN 357 (0,28 ) BIF 313 (-0,32 ) CIGPANNONIA 175 (-2,23 ) CSEPEL 514 (2,39 ) CyBERG 1700 (-2,86 ) Duna House A 3850 (0,26 ) EHEP 7800 (-8,24 ) ELMU 33600 (-1,18 ) ENEFI 377 (-0,53 ) ESTMEDIA 130 (-2,26 ) FUTURAQUA 104 (-1,89 ) GSPARK 4980 (-0,40 ) KPACK 17700 (-11,50 ) KULCSSOFT 2900 (-2,03 ) MASTERPLAST 756 (1,07 ) MOL 2668 (0,23 ) MTELEKOM 458 (0,22 ) NORDTELEKOM 50 (-3,76 ) NUTEX 43 (-0,93 ) OPUS 288 (-1,17 ) ORMESTER 10900 (-3,54 ) OTP 14300 (-1,17 ) OTT1 232 (0,43 ) RABA 1140 (0,44 ) RICHTER 6530 (-0,46 ) SET Group 89 (-2,62 ) TAKAREK 500 (-1,19 ) WABERERS 1080 (0,47 )