Kicselezi Trumpot a BMW

| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

A recept pofon egyszerű: Amerikában gyártja amerikai modelljeit a BMW.

Miközben a kanadai és az európai vezetők Donald Trump amerikai elnökkel viaskodnak az importvámok miatt, az érintett cégek buzgón keresik a kiskapukat.

Politikusok csörtéztek

Az Erste elemzői azon élcelődtek hétfő reggeli kommentárjukban, hogy Trump megint hozta a formáját. Állítólag úgy megsértődött a kanadai elnök bejelentésén, hogy vámokat vetnek ki válaszul az amerikai intézkedésekre, hogy a G7 zárónyilatkozatát végül mégsem fogadta el.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Erre a németek megerősítették a zárónyilatkozat melletti kiállásukat. Trudeau pedig csak olyat mondott, ami egyébként már zárt ajtók mögött is elhangzott, azaz az amerikai elnöknek nem kellett volna meglepődnie a beszéden. Egy szó mint száz, a feszültség nem csökkent, de a piac is valami hasonlóra számított, így a csetepaténak nincs igazán hatása a részvénypiacokra.

Van két amerikai gyártósoruk

Közben érdekes hírek érkeztek a BMW háza tájáról. Mint azt Kovács Bálint, az Equilor elemzője elmondta, az autógyártók jellemzően Mexikóban szerelik össze az amerikai piacra szánt autókat, amiket most 25 százalékos importvám sújt az Egyesült Államokban. Sajátos helyzetben van a BMW, melynek az USÁ-ban is van gyártósora. És emiatt talán ki tudja kerülni a tervezett amerikai importvámot.

Költöztetik a szedánokat

A német gyártó a spartanburgi gyártósorára költöztetné át a BMW szedánok gyártását, lecserélve az X-modelleket, ezzel pedig elkerülhető lenne a szedánok importvámja. Ezzel a BMW a szedánok árának elszállását is elkerülheti. A gyártó szerint a folyamat rendkívül összetett, de teljesíthető lenne.

Brexitre is készülnek

Emellett a gyártó több forgatókönyvvel is készül a Brexitre – folytatta az Equilor elemzője, amely a munkaerőt is érzékenyen érintheti. A BMW attól tart, hogy a brit állampolgársággal nem rendelkező gyári munkások száma jelentősen visszaesik, és ezzel a félelmével nincs egyedül. A Brexitet követően a brit autóvásárlóknak csúszásokra kell számítania, mivel a leszállítás akadozhat.

Ezt olvasta már?

Több száz dollárt veszítenek az amerikai családok »

4IG 4285 (0,23 ) AKKO Invest 24200 (-2,42 ) ANY 1340 (0,37 ) APPENINN 480 (-1,23 ) AutoWallis 124 (0,41 ) BIF 3100 (-0,64 ) CIGPANNONIA 410 (0,74 ) CyBERG 1900 (9,20 ) Duna House A 4220 (2,93 ) ESTMEDIA 92 (-5,92 ) FORRAS/OE 1030 (-0,96 ) FUTURAQUA 76 (1,73 ) GSPARK 3600 (0,56 ) KONZUM 204 (1,75 ) KPACK 17500 (8,02 ) MASTERPLAST 700 (-0,85 ) MOL 3204 (0,69 ) MTELEKOM 412 (-0,48 ) NORDTELEKOM 45 (3,18 ) NUTEX 29 (2,80 ) OPUS 410 (2,24 ) OTP 12000 (-1,32 ) OTT1 199 (-2,21 ) PANNERGY 700 (0,29 ) RABA 1180 (1,72 ) RICHTER 5105 (0,69 ) SET Group 688 (-0,86 ) TAKAREK 680 (2,10 ) ZWACK 17650 (0,86 )