Mindenhol tarolt az Audi

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A változó piaci feltételek ellenére minden régióban növelte eladásait az Audi AG 2014-ben, összesen 1,74 millió autót értékesített, amellyel több mint 53 milliárd euró árbevételt ért el – mondta a vállalat igazgatótanácsának elnöke kedden az ingolstadti éves sajtótájékoztatón.

Rupert Stadler kifejtette, hogy összesen 50 országban, köztük Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban értek el értékesítési rekordot, az eladott autók mennyisége 8,3 százalékkal magasabb volt, mint 2013-ban. Az árbevétel 7,8 százalékkal emelkedett: míg 2013-ban 49 880 millió euróval, addig tavaly 53 787 millió euróval zárták az évet.

Szép számok

Az Audi-konszern 5,15 milliárd euróra növelte operatív eredményét, amely 2,4 százalékkal magasabb a 2013-as 5,03 milliárd eurónál. Ezzel együtt a vállalat mintegy 4,5 milliárd euró értékben fektetett be, 1 milliárd euróval többet, mint 2013-ban. Rupert Stadler elmondta, hogy az új termékekre és technológiákra fordított előzetes teljesítések ellenére érték el ezt az eredményt.

Az Audi-konszern értékesítési költségei 5,5 százalékkal, 4,641 milliárd euróról 4,895 milliárd euróra nőttek annak ellenére, hogy a vállalat az előző évben több autót szállított és új modellel jelentkezett a kereskedőknél.

A pénzügyi eredmény jelentősen túllépte tavaly a 2013. évit: 293 millió euróról 841 millió euróra nőtt. Adózás előtti eredményét 12,5 százalékkal növelte a konszern: 5,323 milliárd euróról 5,991 milliárd euróra. Az adózás előtti árbevétel arányos nyereségrátáját 10,7 százalékról 11,1 százalékra javult.

A konszern nettó likviditása elérte a 16,3 milliárd eurót, amivel 1,6 milliárd euróval lépte túl az előző évi 14,7 milliárd eurós szintet.

Újabb csúcs a cél

Rupert Stadler úgy fogalmazott, hogy a konszern célja idén is az értékesítési rekord elérése, a világpiacnál is erőteljesebb növekedés. Elmondta: idén februárig 26 százalékkal többet teljesítettek a tavalyi évi adatoknál. Az Amerikai Egyesült Államokban idén növekedésre számít, ugyanakkor aggályosan nézi az ukrajnai és görögországi helyzetet a globális növekedés szempontjából.

Axel Strotbek, pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tag elmondta, hogy a pénzügyi mutatók azt bizonyítják, hogy következetesen készítik elő a vállalat jövőjét. 2020-ig a jelenlegi 52-ről 60 modellre szeretnék bővíteni a modellpalettát és 2019-ig összesen 24 milliárd euró értékben terveznek beruházásokat. Ez utóbbinak középpontjában a technológiai innovációk állnak, ezenkívül világszintű termelési struktúrát szeretnének kiépíteni.

Axel Stotbek úgy fogalmazott, hogy ez a 24 milliárd eurós beruházás a vállalat történetének legnagyobb fejlesztése és az új mexikói és brazíliai gyártó telephelyek beindítása ehhez jelentősen hozzájárul.

Lenyűgözött vásárlók

Ulrich Hackenberg, a műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag elmondta, hogy továbbra is szeretnék „lenyűgözni” a vásárlókat, többek között jövőbe mutató technológiákkal. Emellett a teljes modellkínálatban hangsúlyt helyeznek az elektromos meghajtásra.

Ulrich Hackenberg úgy fogalmazott, hogy az új innovációk mind a munkatársak ötleteiből születnek. Emlékeztetett, hogy idén év elején mutatták be Detroitban az új Audi Q7-et, Genfben az Audi R8-at és az Audi A4-et.

Az Audi-konszern világszerte 80 ezer embert foglalkoztat. Tavaly 8190 új munkahelyet teremtettek, ebből mintegy 4 ezret Németországban. Idén újabb 6 ezer munkahelyet szeretnének teremteni, ennek felét Németországban.

Thomas Sigi személyügyekért felelős igazgatótanácsi tag úgy fogalmazott, hogy a konszern munkavállalói számának növekedése hosszú távon tudja biztosítani a vállalat növekedési stratégiáját.

Ezt olvasta már?

Zwack released its Annual Report and the Resolutions of the Board of Directors »