Nagy lehetőség előtt áll a kínai techóriás

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az okostelefonjairól Európában is sokak által ismert Xiaomi, amely egyike Kína leggyorsabban növekvő technológiai vállalatainak, a tervek szerint valamikor júliusban kezdi meg nyilvános kibocsátását (IPO). Arról, hogy milyen árazás mellett történik az IPO, többféle híresztelés kering, voltak olyan pletykák is, miszerint a Xiaomi piaci ára 100 milliárd dollár, de a Xiaomitól ennél reálisabb jelzés érkezett, ami a 70-80 milliárd dolláros sávba teszi a cég piaci értékét - írja véleménycikkében Peter Garnry, a Saxo Bank szakértője.

Elemzők szerint körülbelül 10 milliárd dollárnyi tőkéhez szeretne jutni a vállalat az IPO-n keresztül, ami azt jelentené, hogy ez lenne 2018 legnagyobb IPO-ja. 

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Kínai óriás az Apple nyomában

A Xiaomit gyakran nevezik az Apple kínai megfelelőjének. A cég bevétele 2017-ben 114,6 milliárd jüan (körülbelül 18 milliárd dollár), ami az előző évihez képest 68 százalékos növekedést jelent.

A 2017-es bevétel mintegy 70 százaléka az okostelefon-üzletágból származott, de az utóbbi években dinamikusan nőtt az IoT (Internet of Things) és az internetes szolgáltatások szegmense, jelentősen enyhítve a cég egylábon való állását - írja Peter Garnry.

A Xiaomi több új termékkategóriában is megjelent, így többek között az okos TV-k, a laptopok, a hangszórók, a smart routerek és a fitness-karkötők piacán is. 

Már most is a legnagyobbak között

A Xiaomi a 4. legnagyobb okostelefon-gyártó a világon. Bevételének 28 százaléka Kínán kívülről származik, és ez az arány nőni fog, ahogy a cég a szomszédos országokban teret hódít.

A Xiaomi az okostelefonok globális piacának növekedését évi 5,5 százalékra teszi az IPO kapcsán beadott dokumentumban, míg az IoT piacán a várható növekedési ráta 20 százalék körüli.

Ha a cég magas piaci érték mellett kíván kibocsátani, akkor azt csak az 5,5 százaléknál nagyobb növekedési ütemmel tudná alátámasztani - írja a szakértő.

A társaság üzletmenetének leginkább kérdéses része a cash flow. A kumulatív cash-flow épphogy pozitív volt 2015 és 2017 között.

Harcba száll a 3. helyért

De egy agresszív befektetési terv nagy fokú finanszírozást igényel, és ha a Xiaominak sikerül 10 milliárd dollárt gyűjtenie az IPO-ból, az komoly fegyvertény lenne, amely pénzügyileg megalapozná a feltörekvő piacokon való terjeszkedést.

Ezzel jó eséllyel megnyílna az út, hogy a Xiaomi legyen a harmadik okostelefon-gyártó óriás, a Samsung és az Apple mellett.