Nem kellettek a Barbie babák

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A szakértők által vártnál jóval kisebb adózott eredményről számolt be csütörtökön a Mattel amerikai játékgyártó az idei második negyedév alapján.

Ebben egyebek között az játszott szerepet, hogy csökkent több vezető terméke, így a Barbie babák és a Fisher-Price játékok eladása. A Hot Wheels autómodelleket is gyártó Mattel cég adózott eredménye 28,3 millió dollár, részvényenként 8 cent lett az egy évvel korábbi 73,3 millió dollár, részvényarányosan 21 cent után.

Elemzők részvényenként 18 cent eredményre számítottak. A Mattel bevétele az egy évvel korábbi 1,17 milliárd dollárról 1,06 milliárd dollárra csökkent.

A Barbie babák eladása 15 százalékkal esett a június végével záródott három hónapban éves szinten, a 6 éves kor alatti korosztálynak szánt Fisher-Price játékok értékesítése 17 százalékkal csökkent.