-->

Megint nagy nyereséggel zárt a Saxo

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Saxo Bank nagyobb nyereségről számol be, és mind a közvetlen, mind a partnerein keresztüli ügyfeleinek száma rekord nagyságúra nőtt.

Megjött a jelentésük

A Saxo Bank Csoport a 2017-es évre vonatozóan 401 millió dán korona (DKK) nettó nyereséget jelentett, ami 33 százalékkal nagyobb a 2016-os nyereségnél. Az ügyfelek fedezeti letétének állománya tovább nőtt, 2017 végére elérte a 103,6 milliárd dán koronát, a csoport működési bevétele 3 milliárd dán korona volt, 3 százalékkal magasabb az előző évinél. Tovább erősödött a Saxo Bank Csoport tőkehelyzete, az össztőkehányad 2017 végén 22,7 százalék volt, szemben a 2016 végi 19,5 százalékkal.

A 2017-os számok áttekintése

(zárójelben a 2016-ös számok)

1. Működési bevétel: 3,0 milliárd DKK (2.9 milliárd DKK)

2. EBITDA: 931,6 millió DKK (845 millió DKK)

3. Kiigazított EBITDA: egymilliárd DKK (954,5 millió DKK)

4. Nettó nyereség: 401,1 millió DKK (302,4 millió DKK)

5. Ügyfelek fedezeti letétének állománya: 103,6 milliárd DKK (92,3 milliárd DKK)

6. Saját tőke: 4,6 milliárd DKK (4,2 milliárd DKK)

(A csoport eredményére jelentős mértékben ható, de nem rendszeres bevételi és költségtételekkel módosított EBITDA)

Így kommentálták az eredményeiket

Kim Fournais, a Saxo Bank társalapítója és vezérigazgatója a következőket nyilatkozta az eredmények kapcsán: „A 2017-es eredmények újabb bizonyítékát adják annak, hogy a Saxo Bank erős üzleti modellel rendelkezik.

Ebben a modellben a Saxo, mint az online multieszköz-kereskedésre és -befektetésre specializálódott fintech és regtech cég (ez utóbbi a szabályozási kérdésekre megoldást adó, technológiai alapú cégek körét jelenti) egyaránt kiszolgálja a közvetlen ügyfeleit és a BaaS (Banking-as-a-Service) konstrukcióban a pénzügyi intézményi partnereit, amelyek a saját közvetlen ügyfeleiknek nyújtják a pénzügyi szolgáltatásokat a Saxo infrastruktúrájával.

Az alacsony piaci volatilitás ellenére a Saxo rekord számú ügyfelet ért el 2017-ben, közvetlenül és a partnerein keresztül. Az ügyfelek fedezeti letétállományának rekord nagysága szintén egy fontos mutatója annak, hogy milyen nagy az igény a Saxo szolgáltatásaira.”

„Az erős tőkehelyzetünket kihasználva tovább folytatjuk annak a technológiának a fejlesztését, amely a Saxo Bankot a digitalizáció élvonalába emelte. Az eredmények azt mutatják, hogy jó úton járunk, és az ügyfeleink elismerik azokat az erőfeszítéseinket, amelyeket a lehető legjobb felhasználói élmény elérése érdekében teszünk.”

Változások

2018 februárjában a Saxo Bank bejelentette leányvállalatának, a teljes körű banki jogosítvánnyal és dániai fiókhálózattal rendelkező Saxo Privatbanknak az eladását egy dán pénzügyi szolgáltató csoport, az Alm. Brand számára, amely biztosítási és banki területen tevékenykedik.

Ezzel egyidőben a Saxo white label partneri kapcsolatot létesített az Alm. Brand Bankkal, amely így kereskedési és befektetési szolgáltatásokat kínálhat az ügyfelinek a Saxo platformján, a SaxoTraderGo-n keresztül.

2017 októberében került bejelentésre, hogy a Geely Financials Denmark A/S, a Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd (“Geely Group”) leányvállalata vételi ajánlatot tett a Saxo Bank részvényeinek 51,5 százalékára, a Sampo Group, egy vezető észak-európai pénzügyi szolgáltató csoport pedig a Saxo 19,9 százalékos részére adott ajánlatot. A tranzakciók a szabályozó hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében valósulnak meg.