Remek számokat jelentett az Adidas

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az észak-amerikai és kínai kereslet bővülésének, továbbá az online kereskedelem kedvező teljesítményének köszönhetően erőteljesen nőtt az Adidas árbevétele és nyeresége a második negyedévben - derül ki a német cég csütörtökön közölt adataiból.

Nagyon jók lettek a számok

A német sportcikkgyártó konszern csütörtökön azt közölte, hogy a második negyedévben árbevétele 19 százalékkal, 5,038 milliárd euróra, nettó nyeresége pedig 15,4 százalékkal, 347 millió euróra emelkedett.

A bajorországi központú vállalat észak-amerikai (+26 százalék) és kínai (+28 százalék) teljesítménye kiemelkedő volt, Európa és Latin-Amerika mérsékelt növekedést produkált, az eladások csak Oroszországban csökkentek, 11 százalékkal - mondta el Kasper Rorsted, az Adidas cégvezetője.

Az internetes kereskedelem alakulása szintén bizakodásra ad okot, a cég az amerikai piacon növelni tudta a második negyedévben a piaci részesedését a versenytársak kárára. Az Adidas márka retro stílusú, futó- és outdoor cikkei voltak a legnépszerűbbek, kétszámjegyű növekedést értek el, a vállalat másik jelentős márkája, a Reebok is 5 százalékos forgalomnövekedést ért el.

Így megy a versenytársaknak

A német vállalat fő versenytársa, az amerikai Nike júniusban jelentette be, hogy globálisan munkahelyeinek mintegy 2 százalékát felszámolja, cipőmodelljeinek negyedét pedig megszünteti a versenyképesség fokozása érdekében.

A másik feltörekvő amerikai vállalat, az Under Armour részvényárfolyama a héten rekord alacsonyra süllyedt, miután a vártnál kedvezőtlenebb negyedéves adatok közlésekor a vállalat egyúttal bejelentette: állások megszüntetését és üzletek bezárását tervezi a volatilis amerikai piac miatt.

A német rivális Puma a múlt héten közölte negyedéves számait, amelyekből kiderült: az idei második negyedévet kedvező eredménnyel zárta a 2007 óta a francia Kering luxuskonszern irányítása alatt álló vállalat. Az utóbbi évek gyenge eladásai után forgalma 17,2 százalékkal, 968,7 millió euróra emelkedett, nyeresége 21,9 millió euróra nőtt a tavalyi év azonos időszakában elért 1,6 millió euró után.

Lassan 100 éves

Az Adidas a világ 160 országában több mint 60 ezer alkalmazottat foglalkoztat, évente több mint 840 millió terméket értékesít mintegy 19 milliárd euró értékben (2016-os adat). A Puma és az Adidas elődjét, a Gebrüder Dassler Schuhfabrikot 1924-ben alapította egy német testvérpár, Rudolf és Adolf Dassler.

Később azonban különváltak, Adolf (Adi) Dassler nevéből lett az egyik cég neve Adidas, míg a másik céget, a Pumát Rudolf Dassler alapította, eredetileg Ruda néven. A Puma és az Adidas központja is a bajorországi Herzogenaurachban található.

Kibocsátók a honi börzén

A Budapesti Értéktőzsdén a következő vállalatok szerepelnek.

Tanulj, hogy ületelhess!

A frankfurti tőzsdét 1585-ben alapították az árfolyamok rögzítésére.

Kanada legnagyobb börzéje, a torontói tőzsde (TSX) 1852-ben alakult.

Ezt olvasta már?

Gyengélkedik az informatikai cégóriás »