Új időket ígér a Volkswagen vezetése

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az idén a tavalyinál is jobb eredményt vár a Volkswagen konszern, a dízelbotrány terhei miatt azonban a VW márkánál a költségek csökkentésével az eredményesség javítására kényszerül.

Első a világon

A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele a már februárban közzétett mérleg szerint tavaly két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az előző évi 1,6 milliárdos veszteség után.

A Volkswagen AG tavaly a Toyotát megelőzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére küzdötte fel magát. Az idén a Volkswagen a tavalyinál több autót kíván értékesíteni, értékesítési árbevételét pedig négy százalékkal tervezi növelni. Az üzemi eredmény szintű bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 6,7 százalék után az idén a tervek szerint hat és hét százalék között alakul majd.

"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a tavalyinál jobb eredményt mutassunk fel az idén" - közölte Matthias Müller vezérigazgató a konszern éves sajtótájékoztatóján.

Milliárdos dízelbotrány

A konszern 22,7 milliárd euró értékben kötött megállapodást az Egyesült Államokban a dízelbotrány következményeinek a rendezésére. Tavaly 6,4 milliárd dollár költsége származott az ügyből. A dízelbotrányban érintett 11 millió VW és más márkájú gépkocsiból a konszern Németországban már másfélmilliót hívott vissza és javított ki, világszerte pedig négymilliót. Matthias Müller a tájékoztatón bejelentette, hogy az év végéig a teljes hátralékot ledolgozzák.

A Volkswagen konszern fő márkája, a VW üzemi eredménye a dízelbotrány közvetlen terhei nélkül, a marketing költségek növekedése valamint a brazíliai és más piacokon elszenvedett forgalomcsökkenés miatt 11,1 százalékkal 1,87 milliárd euróra csökkent tavaly az előző évi 2,10 milliárd euróról. A VW márkájú gépkocsik értékesítési árbevétele 0,6 százalékkal 105,7 milliárd euróra csökkent.

Visszavágott fizetések

A Volkswagen a szakszervezetekkel kötött megállapodás "Zukunftspakt" keretében tervezi jövedelmezőbbé tenni a VW márkát. A paktum az éves költségek 3,7 milliárd euróval való lefaragását irányozza elő 2020-ig és elbocsátások nélküli mintegy 30 ezres létszámcsökkentést is magában foglal.

A cég vezetőségének a javadalmazása 39,5 millió euróra csökkent a 2015-ös, több mint 63 millió euróról. A legnagyobb összeget a januárban posztjáról távozó Christine Hohmann-Dennhardt kapta, végkielégítéssel együtt 10,05 millió eurót. A második legnagyobb összegben Matthias Müller vezérigazgató részesült, aki 7,78 millió eurót vitt haza az előző évi 4,17 millió euró után, amikor szeptembertől töltötte be a vezérigazgatói posztot.

Az idei évre a vezérigazgató javadalmazását 10 millió euróban, az igazgatókét pedig 5,5 millió euróban maximálta még februárban a konszern. Az igazgatók alapjövedelmét megemelték, de a bónuszfizetések kalkulációját szigorították. A felügyelőbizottság tagjai a továbbiakban már nem kapnak bónuszt.

Ezt olvasta már?

A tavalyi évet is óriási sikerrel zárta a Bosch »

4IG 695 (-1,70 ) AKKO Invest 445 (0,11 ) ALTEO 762 (-1,04 ) ANY 1175 (-1,26 ) APPENINN 384 (-2,04 ) AutoWallis 77 (-1,03 ) BIF 308 (2,67 ) CIGPANNONIA 181 (-4,74 ) CyBERG 1030 (-4,63 ) DELTA 104 (-1,88 ) Duna House A 3060 (2,00 ) EHEP 3440 (-1,43 ) ENEFI 340 (-4,76 ) FORRAS/OE 1120 (-5,88 ) FORRAS/T 1310 (-15,48 ) FUTURAQUA 77 (-0,26 ) GSPARK 3690 (-20,65 ) KULCSSOFT 1685 (-1,46 ) MOL 1987 (-0,30 ) MTELEKOM 401 (0,25 ) NORDTELEKOM 31 (-0,96 ) NUTEX 30 (-2,74 ) OPUS 271 (-1,81 ) OTP 10690 (2,30 ) PANNERGY 650 (-1,81 ) RABA 904 (-1,09 ) RICHTER 6765 (-2,59 ) SET Group 68 (-2,29 ) TAKAREK 516 (-1,90 ) ZWACK 16950 (-0,29 )