Kínába viszik a magyar borokat

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Tizenegy hazai kiállító - köztük tokaji, villányi és balatoni vezető borászatok - képviseltetik magukat az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság közösségi standján Kína vezető bor és szeszesital szakkiállításán, a ProWine-on. A csak szakmai látogatóknak szóló seregszemlén tavaly 38 országból 650 kiállító vett részt, a látogatók száma pedig megközelítette a 6500 főt - közölte a Magyar Turizmus Zrt.

Az Magyar Turizmus Zrt. számos módon népszerűsíti a magyar termékeket Kínában: közösségi bemutatót szervez tizenegy bor- és pezsgőkiállító részére, ezen kívül üzletember-találkozóval, szakmai előadással egybekötött vezetett borkóstolókat tart a Magyar Borkiválóságok gyűjteményből.

A rendezvény az idén a világhírű Institute of Masters of Wine mesterkurzusának is otthont ad. Párhuzamos eseményként, a szomszédos pavilonok adnak otthont az egyik legnépszerűbb kínai vendéglátóipari szakkiállításnak, az FHC-nak.

Kínában a borfogyasztás gyorsan nő, amit az import borok és az egyre számottevőbb helyi termelés egymással versenyezve próbál kielégíteni. A Kínába irányuló magyar agrárexporton belül is jelentős részt képviselnek a borok. A tokaji mellett más borvidékekről származó minőségi, különleges borok és pezsgők is piacon vannak már kisebb mennyiségben a távol-keleti országban - áll a közleményben.

Ezt olvasta már?

Csökkentik az adókat Kínában »