A fuvarozók legnagyobb ellensége az üzemanyagár

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az európai közúti fuvarozóknak a fő kihívást az üzemanyagár és a nemzeti és uniós szabályozás jelenti, de a sofőrök megtartása is egyre fontosabb - derült ki a Goodyear gumiabroncsgyártó vállalat felméréséből, amelyet csütörtökön mutatott be online sajtótájékoztatón.

Az üzemanyag árával van gond

A Goodyear kilenc európai országban mintegy 600 flottamenedzsert kérdezett meg az idén az iparág előtt álló kihívásokról és ezzel kapcsolatos javaslataikról.

A felmérés szerint az üzemanyagár az első helyen áll a fontossági sorrendben a flottamenedzserek körében. A közúti fuvarozásban tevékenykedő vállalatok elsősorban a járművek üzemanyag-fogyasztását szeretnék csökkenteni minden lehetséges eszközzel, mivel így tudnák a legközvetlenebb módon mérsékelni a kiadásokat, ugyanakkor ez a szén-dioxid-kibocsátás visszafogását is eredményezné.

A Goodyear első kutatását 2011-ben végezte az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságáról. A mostani felmérés eredményei adják a hátterét egy, az egész iparágat felölelő konferenciának, amit ősszel tartanak Brüsszelben a Goodyear kezdeményezésére. A Goodyear a világ egyik vezető gumiabroncsgyártó vállalata, 22 országban 51 gyárában mintegy 70 ezer embert foglalkoztat világszerte.

A teherautók sofőrjeinek felvétele, képzése és megtartása már csaknem ugyanilyen fontos tényező. A felmérés szerint a sofőrök átlagéletkora egyre nő Európában.

Ajánlásokat is adtak

A kutatás foglalkozott a flottamenedzserek ajánlásaival is, amelyeket az Európai Parlament, a bizottság és a nemzeti kormányok számára fogalmaztak meg.

Az első helyen az üzemanyag adójának csökkentése áll, a megkérdezettek 74 százaléka tartja ezt kiemelten fontosnak. Ezt követi 72 százalékkal a közúthálózat fejlesztése. Leginkább Belgiumban, Hollandiában és Nagy-Britanniában szeretnék, ha a kormány többet fordítana az úthálózatra, legkevésbé pedig Németországban probléma az utak minősége.

A közösségi szabályozás harmonizálását a válaszadók 68 százaléka erősítené. A flottamenedzserek 51 százaléka támogatná, hogy nagyobb és nehezebb járműveket is az utakra engedjenek, ez főleg a holland fuvarozók körében népszerű.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Maradnánk az otthoni munkánál - hogy is van ez? »