-->

Adót vetne ki a kormány a házhoz szállításra

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A házhoz szállítási szolgáltatással együtt folyamatosan növekvő környezetterhelés után is díjat fizethetnek a jövőben a napi fogyasztási cikkeket kínáló áruházláncok - írja a Magyar Idők hétfő számában.

Nyugati minta

A lapnak a Levegő Munkacsoport képviselője úgy nyilatkozott, indokolt a kormány azon szándéka, amely célzott anyagi hozzájárulást vagy nagyobb szerepvállalást vár el a kereskedelmi vállalatoktól a környezetvédelemben. A civilek szerint a cégek rendre megszegik az előírásokat, emiatt akár bírság is járhatna nekik.

A cikkben szerepel, hogy nyugati mintára nem csupán a parkolóhelyek száma alapján, hanem annak függvényében is fizethetnek környezetterhelési hozzájárulást az áruházláncok a jövőben, hogy végeznek-e kiszállító szolgáltatást. A házhoz rendelhető napi bevásárlások számának jelentős növekedése a közúti járműforgalmat is erősen megterheli, így a környezetet károsítja.

A szakmai konzultáció előtt álló egyik javaslat szerint a hozzájárulásként fizetendő díj a napi fogyasztási cikkeket árusító cégek éves árbevételének meghatározott százaléka lenne - írja a Magyar Idők.

A lap úgy értesült, hogy ez az elképzelés is napirendre kerülhet a Nemzetgazdasági Minisztériumban ma kezdődő többnapos egyeztetéseken, amelyeket a Miniszterelnökséggel közösen kidolgozott kereskedelempolitikai javaslatcsomag kapcsán tartanak.

Új szabályozások

A Magyar Idők felidézi, a kormány múlt héten bejelentette, hogy egy átfogó ágazati vizsgálat eredményeként a jövőben új szabályozások válhatnak szükségessé a kiskereskedelemben, amelyek a fogyasztó- és környezetvédelmet, az élelmiszer-biztonságot, továbbá a munkavállalókat érinthetik.

Az elmúlt hónapokban az EU 27 országában vizsgálták meg, hogy ezen a területen milyen nemzetközi példák működhetnek például a természetes környezet védelme érdekében.

Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport Környezeti Tanácsadó Irodájának vezetője az újságnak elmondta, hogy az átlag 50-60 kilométeres vonzáskörzetük miatt a nagyobb bevásárlóközpontok jelentős környezeti terhet rónak az egész országra, ezért teljesen helyénvaló, hogy a jogalkotó végre megkövetelje a vállalatoktól, hogy tartsák be az előírásokat és valamilyen módon járuljanak hozzá a zöldfelületek helyreállításához, illetve megőrzéséhez.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az egészségügyre fordítja az uniós pluszpénzeket a cseh kormány »

4IG 542 (-2,87 ) AKKO Invest 409 (-1,33 ) ALTEO 814 (-0,25 ) ANY 1180 (0,43 ) APPENINN 339 (1,35 ) AutoWallis 81 (-0,85 ) CIGPANNONIA 342 (0,88 ) DELTA 72 (0,14 ) EHEP 1530 (-5,26 ) ENEFI 290 (-3,33 ) FORRAS/T 1270 (-11,81 ) FUTURAQUA 53 (-3,11 ) MASTERPLAST 834 (0,97 ) MOL 1628 (0,49 ) MTELEKOM 345 (-0,72 ) Megakran 4 (-7,73 ) NORDTELEKOM 21 (-5,33 ) NUTEX 20 (-5,12 ) OPUS 214 (-2,73 ) ORMESTER 12000 (12,15 ) OTP 10160 (0,89 ) OTT1 150 (-0,13 ) PANNERGY 724 (-0,28 ) RABA 900 (-1,32 ) RICHTER 6740 (-0,66 ) SET Group 53 (-1,11 ) TAKAREK 447 (0,22 ) WABERERS 1210 (-0,82 ) ZWACK 16400 (0,31 )