Alaposan felforgatja a vállalatok életét az e-kereskedelem

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A nemzetközi e-kereskedelem B2B, azaz vállalatok közötti kereskedelemmel foglalkozó cégekre tett hatását vizsgálja a DHL Express és a Cranfield School of Management. A kutatás alapján készült tanulmány bemutatja azokat a digitális megoldásokat és stratégiákat, amelyek sikeresen alkalmazhatóak a határokon átnyúló e-kereskedelmi tevékenység kialakításában. A kutatás eredményei emellett viszonyítási alapot is nyújtanak a vállalatoknak ahhoz, hogy el tudják helyezni saját e-kereskedelmi tevékenységük fejlettségét a nemzetközi palettán.

Fejlődés előtt

Az e-kereskedelem gyökeres változásokat hozhat a B2B vállalatok működésében, hiszen rengeteg új piaci lehetőségeket nyit meg világszerte, ugyanakkor sok nagyvállalat számára kihívást jelent, hogy lépést tartson a feltörekvő startupokkal. A sikeres B2B vállalatok ma olyan vásárlói élményt kell, hogy nyújtsanak partnereiknek, amely mind gyorsaságában, mind kényelmében felveszi a versenyt a személyes online vásárlással. Ehhez pedig át kell alakítaniuk ellátási láncukat, átláthatóbbá, egyszerűbbé és rugalmasabbá kell válniuk.

"Az e-kereskedelem, ezen belül is a B2C, tehát a magánszemélyek által vásárolt termékek forgalmának bővülése magasan megelőzi minden más szektor növekedését. Mindez a logisztikában is tetten érhető: a DHL Express forgalmában a nemzetközi prémium megoldással szállított küldemények aránya 10 százalékról több mint 20 százalékra emelkedett. Ahogy arra a tanulmány is rámutat, a B2B szegmens is hasonlóan dinamikus fejlődés előtt áll" - mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express ügyvezető igazgatója.

B2B vagy B2C?

A Forrester Research felmérése szerint a határokon átnyúló B2B tranzakciók összértéke az elkövetkező öt évben várhatóan eléri az 1,2 milliárd USA dollárt. Ez egy óriási lehetőség, amelynek kiaknázásához a cégeknek rugalmasabb, skálázhatóbb és mobilabb kapcsolatot kell kialakítaniuk partnereikkel.

A B2B tranzakciók azonban alapjaikban különböznek a B2C vásárlásoktól, amely más megközelítést igényel a vállalatok részéről. A webáruházak bizonyos funkciói, például a termékkatalógusok és a valós idejű ügyfélszolgálati támogatás; valamint a front- és backend rendszerek jobb integrálása, és a háztól-házig terjedő logisztikai folyamatok elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélélmény kialakításában.

"Kutatásaink során az e-kereskedelemben részt vevő cégek három alaptípusát azonosítottuk: az újonc, a haladó és a vérbeli újító típusokat” - mondta Michael Bourlakis, Cranfield Egyetem professzora.

"Az újoncoknak például még csak most ismerkednek az e-kereskedelemmel, weboldalukon alapvető funkciók érhetőek el. Az újítók viszont már szofisztikált ajánlatokat dolgoztak ki, és olyan fejlett technológiákat alkalmaznak, mint a gépi tanulás és a virtuális valóság, hogy minél pontosabban felmérjék ügyfeleik igényeit, és személyre szabott megoldásokat tudjanak kínálni".

A szekunder kutatásból származó információk és mélyinterjúk alapján készült tanulmány szerint a következő öt területre érdemes fókuszálni a sikeres B2B e-kereskedelmi platform kiépítése érdekében: digitális infrastruktúra, ügyfélélmény, személyre szabott ajánlatok, akadálymentes rendszerintegráció és logisztikai folyamatok.

Hirdetés
Szavazz!

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

A Balaton északi vagy a déli partja vonzóbb?

Hajlamosak vagyunk kőbe vésett értékítéletet feltételezni, pedig még az...

Forex szemináriumok

Tudtad, hogy ha megtanulsz egy pénzkezelési módszert a valószínűségre...

Konferencia

A hazai kockázati befektetői piacon egyre nagyobb szerepet vállalnak a...

Lakáshitel-kalkulátor
Önfenntartó, magyar találmány

A NOAH House-projekt egy egyedülálló magyar találmány. Megálmodója Blaskovich...

Brexit

"Katasztrofális" következményekkel járna a brit élelmiszeripar...

A Bank of England kormányzója szerint a brit EU-tagság megszűnésének...

Hirdetés
Csok

Félszoba: megoldás vagy hátrány?

A lakásvásárlóknak fontosabb a lakószobák száma, mint a lakás alapterülete....

Budapesten viszik a legtöbb csok-ot

Az indulás, 2016 januárja óta 11,2 milliárd forint összegű csok-támogatást...

Határokon át

Közel egymillió bevándorló kapott uniós állampolgárságot

Az új állampolgárok 88 százaléka az Unión kívülről érkezett.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Magyarország van a legkönnyebb helyzetben a külkereskedelemben »

4IG 3060 (9,29 ) ALTERA 860 (0,58 ) ANY 1390 (-1,42 ) APPENINN 673 (-1,03 ) BIF 1930 (1,05 ) CIGPANNONIA 454 (0,44 ) Duna House A 4060 (-2,87 ) EMASZ 26200 (0,77 ) ESTMEDIA 124 (-11,15 ) FUTURAQUA 66 (-6,52 ) GSPARK 3600 (3,45 ) KONZUM 3310 (-1,05 ) KULCSSOFT 1300 (-2,99 ) MOL 2928 (0,14 ) MTELEKOM 451 (-0,11 ) NORDTELEKOM 51 (-1,94 ) OPUS 718 (-0,28 ) OTP 11210 (-1,15 ) OTT1 292 (-1,68 ) PANNERGY 746 (-0,53 ) PLOTINUS 6800 (1,49 ) RABA 1370 (-1,79 ) RICHTER 5200 (-0,29 ) SET Group 276 (-0,36 ) WABERERS 4200 (3,45 )