Az Amazon a világ legértékesebb márkája

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A tavalyi harmadik helyről az élre ugrott az Amazon a világ legértékesebb márkáinak a listáján.

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat "Brandz Top 100" felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról 315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel. A lista további hét helyezettje a Microsoft (251,24 milliárd dollár), a Visa (177,91 milliárd dollár), a Facebook (158,96 milliárd dollár), az Alibaba (131,2 milliárd dollár), a Tencent (130,86 milliárd dollár), McDonald's (130,36 milliárd dollár) és az AT&T (108,37 milliárd dollár).

A százas listán 15 kínai cég szerepel. A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 7 százalékkal 4700 milliárd dollárra nőtt. A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta. Azóta a 100 vezető márka értéke 226 százalékkal nőtt, 2006-ban 1400 milliárd dollár volt. Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja - a pénzügyi adatok mellett - a márkaértékek meghatározásához.

A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeznek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
4IG 704 (1,59 ) AKKO Invest 445 (0,23 ) ANY 1200 (-0,41 ) AutoWallis 80 (-0,62 ) CIGPANNONIA 189 (2,16 ) EHEP 3400 (0,59 ) GSPARK 3560 (-0,84 ) MASTERPLAST 636 (3,25 ) MOL 1964 (-0,30 ) MTELEKOM 400 (1,65 ) NORDTELEKOM 32 (2,89 ) NUTEX 30 (-2,96 ) OTP 10560 (1,83 ) OTT1 211 (0,48 ) RABA 924 (0,87 ) RICHTER 6790 (-0,29 ) SET Group 70 (0,43 ) TAKAREK 528 (0,38 ) ZWACK 17350 (2,06 )