Az Y-generáció jó része nem gondol a nyugdíjra

| forrás:
Avantgarde Group
| szerző: | olvasási idő: kb. 3 perc

A Fidelity International és az Ant Fortune, az Ant Financial leányvállalata ötéves együttműködési megállapodást írt alá egymással, hogy felmérje, mennyire állnak készen a kínaiak a nyugdíjas éveikre.

A partneri kapcsolat egyrészt az Ant Fortune hatalmas digitális platformját és adatelemző kapacitását, másrészt a Fidelity globális befektetési és nyugdíj-előtakarékossági tapasztalatát fogja használni egy olyan kutatási program során, amely segítségével bepillantást nyernek a kínaiak befektetési és megtakarítási szokásaiba és felmérhetik, általánosságban mennyire tudatosan a kínaiak, ha a nyugdíjukról van szó.

Optimistán várják a fiatalok a nyugdíjat

A Fidelity International és az Ant Fortune első China Retirement Readiness felmérését Ant Fortune 28.440 ügyfele töltötte ki, így Kínában ez az egyik legnagyobb kutatás a témában. Mivel a válaszadók 75%-a az Y-generáció tagja (18-34 év közötti személy), a 2018-as felmérés a „Helping Millennials Invest for the Future” („Befektetési segítség az Y-generáció jövőjéért”) címet kapta, és kimutatta, hogy bár a fiatal generáció tagjai általában optimistán tekintenek a nyugdíjas éveik elé, sőt, várják is ezt az időszakot,,azonban több mint a felük nincs felkészülve rá.

A lakosság gyors öregedésének és a kínai nyugdíjrendszer első és második pillérére nehezedő, egyre nagyobb terhek miatt a hárompilléres nyugdíjrendszer kialakítása idén felgyorsult: a közelmúltban megkapta a működési engedélyét az első 14, kimondottan nyugdíj-előtakarékossági célból létrehozott befektetési alap. A kutatásból kiderült, hogy létrejött a magánnyugdíjpénztárak rendszere és bevezetésre kerültek a különböző termékek, ám arra is fény derült, hogy az emberek nem sokat tudnak a nyugdíj fogalmáról, így égető szükség lenne a befektetők megfelelő tájékoztatására, mert ez tenné lehetővé a kínai nyugdíjrendszer harmadik pillérének egészséges fejlődését.

Nincsenek pénzügyi tervek

A kutatás eredményei szerint a kínai Y-generáció tagjai 57 éves koruk környékén terveznek nyugdíjba vonulni, és túlnyomórészt pozitív várakozással néznek életük e szakasza elé. Ezzel együtt a kínai Y-generáció tagjainak mindössze 44 százaléka folytat nyugdíj előtakarékoskodást.

Azok, akik még nem tesznek félre a nyugdíjas éveikre, átlagosan 40 éves korukban tervezik ezt megkezdeni, vagyis az általuk ideálisnak tartott nyugdíjkor elérése előtt csupán 17 évük marad majd arra, hogy félretegyenek.

Kik folytatnak előtakarékoskodást?

Az eredmények szerint a kínai Y-generáció tagjai havonta kb. 1339 RMB (kb. 196 USD) összeget tesznek félre. A megtakarítások fő gátját a válaszok szerint a „tőkehiány” jelenti. A kínai Y-generáció tagjai úgy számolnak, hogy a kényelmes nyugdíjas élethez legalább 1,63 millió RMB (kb. 240 000 USD) összegre lesz szükségük. A jelenlegi megtakarítási szintek és betéti kamatlábak alapján kb. 59 évig tartana, hogy céljukat befektetés nélkül megvalósíthassák.

Kevesen látják, hogy milyen nagy jelentősége van a befektetéseknek a nyugdíj-előtakarékossági céljaik elérésében. A kínai Y-generáció tagjainak több mint a fele úgy válaszolt, hogy nyugdíjasként egyszerűen a készpénz-megtakarításaira és az állami nyugdíjból származó jövedelemre számít majd.

A kínai Y-generáció a hatékony nyugdíj-előtakarékossági stratégiák kapcsán sem túl tájékozott Nyugdíj-előtakarékossági termékek vásárlásakor kevesebb, mint egyharmaduk tartja fontosnak a hosszú távú hozamot. A kérdőívet kitöltő, nem Y-generációs válaszadók körében is jellemző volt, hogy erősen támaszkodnak majd az állami nyugdíjra és a készpénzes megtakarításaikra, és hogy nem sokat tudnak a nyugdíj-előtakarékossági stratégiákról, ami szintén azt bizonyítja, hogy nagy szükség lenne javítani az ország lakosságának pénzügyi műveltségét, hogy a nyugdíjba vonulók valóban készen álljanak életüknek erre a szakaszára. 

Az Ant Fortune-nel közösen folytatott felmérésünkből kiderült, hogy komoly potenciál rejlik a befektetőknek a különböző életszakaszokhoz kapcsolódó befektetési stratégiákkal összefüggésben nyújtott képzésekben, mert ezzel növelhető lenne a nyugdíjasként elért jövedelem összege” – mondta Daisy Ho, a Fidelity International Ázsiának Japánon kívüli részéért felelős ügyvezetője. – „Reméljük, hogy a fiatal generáció felismeri a megtakarítás, a befektetések és a nyugdíjas évekre való felkészülés fontosságát. A Fidelity International a nyugdíjakhoz kapcsolódóan az egész világra kiterjedő, mély és széles körű ismeretanyaggal rendelkezik, melyet örömmel osztunk meg a kínai piaccal, hogy segítsünk a fiatal generációnak jobban felkészülni a nyugdíjra.”

Jackson Lee, a Fidelity International Kínával foglalkozó országigazgatója elmondta: ”Nagyon örültünk, hogy az Ant Fortune ügyfelei ilyen kedvezően reagáltak az online kérdőívünkre; ebből az is kiderült, hogy az Y-generáció tagjai körében másképpen terjednek az információk, mint az egyéb korosztályok esetében. Ami a jövőt illeti, minden erőnkkel arra fogunk törekedni, hogy még hatékonyabbá tegyük a befektetők online csatornákon történő tájékoztatását, és hogy növeljük a digitális médiában közzétett nyugdíj-tervezési tartalmak, információk arányát. Nagy örömünkre szolgál, hogy ebben olyan kiváló partnerre találtunk, mint az Ant Fortune.”

 Az elemzés pillanatfelvétel is egyben

Guoming Zu, az Ant Financialnek a vagyonkezelésért felelős alelnöke így nyilatkozott: „Mindenkinek foglalkoznia kell a nyugdíj kérdésével, és jó előre fel kell készülnie erre az életszakaszra, főleg mivel a lakosság átlagéletkora egyre nő. Ez a felmérés, melyet a Fidelity International közreműködésével készítettünk, a kínai Y-generációnak a nyugdíjjal kapcsolatos ismereteit és felkészültségét ábrázoló pillanatfelvételnek is tekinthető, és rámutat a nyugdíj-előtakarékosság fontosságára. Reméljük, hogy a felmérés segítségével sikerült még jobban felívnunk a lakosság figyelmét erre a kérdésre.” 

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Egyre többen rendelkeznek nyugdíj-megtakarítással »