Bírságot ért a hibás adatszolgáltatás

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Tíz millió forintra bírságolta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) az Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt.-t - közölte a hivatal pénteken.

Az MEKH tájékoztatása szerint a cég az ügyfélkapcsolati szolgáltatásainak minőségéről hibásan, vagy egyáltalán nem küldött adatot a hivatalnak, így nem volt megállapítható, hogy a társaság megfelelt-e az előírt minimális minőségi követelményeknek.

A hivatal közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálta az Égáz-Dégáz adatszolgáltatási tevékenységét. Mivel a társaság később pótolta és javította az adatszolgáltatást, a maximálisan kiszabható 30 milliós bírság helyett 10 millió forint megfizetésére kötelezte a MEKH a közel 800 ezer felhasználóval rendelkező zrt.-t.

Az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség elvárt színvonalát és minimális minőségi követelményeit a MEKH határozat formájában írja elő valamennyi egyetemes szolgáltató és elosztói engedélyes számára. A hivatal közölte: kiemelten fontos a felhasználók védelme, így annak ellenőrzése, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás megfelelő színvonalú legyen.

Többek között azt is nyomon követi a hivatal, hogy milyen típusú ügyekben keresik fel a felhasználók az ügyfélszolgálatokat, illetve átlagosan mennyi a várakozási idő az ügyfélszolgálati irodákon - áll a közleményben.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Tizenhárom milliós bírságott kapott a K&H »