Aludnának és szórakoznának az önvezető autósok

| forrás:
Horváth & Partners
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport, amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja.

Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport, amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja.

Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesitenék előnyben. A tanácsadók az Amerikai Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban kérdezték meg az autósokat, mindegyik országban ötszázat. Közülük legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért. Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.

A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért: a válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért.

A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról. 

A felmérésről

A stuttgarti központú Horváth & Partners csoport - amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja – és a Fraunhofer Institute 2.500 autóst kérdezett meg az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban az önvezető autózásról. A reprezentatív online felmérésben mindegyik országból 500-an vettek rész.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ismét növekedést látunk a kínai autópiacon »

4IG 610 (-0,81 ) AKKO Invest 456 (-0,76 ) ALTEO 734 (-2,13 ) ANY 1200 (-2,44 ) APPENINN 345 (0,88 ) AutoWallis 77 (-1,28 ) CIGPANNONIA 210 (10,53 ) CyBERG 1200 (0,84 ) DELTA 99 (2,71 ) Duna House A 3220 (2,55 ) EHEP 2490 (0,40 ) FORRAS/OE 1060 (1,92 ) FUTURAQUA 66 (-2,08 ) GSPARK 3220 (0,31 ) Gloster 2500 (0,81 ) KULCSSOFT 1535 (2,33 ) MASTERPLAST 594 (-1,66 ) MOL 1794 (-2,18 ) MTELEKOM 385 (0,92 ) NORDTELEKOM 29 (-0,68 ) NUTEX 29 (-1,34 ) OPUS 245 (-1,21 ) ORMESTER 11850 (-2,07 ) OTP 10950 (1,77 ) OTT1 194 (-2,12 ) RABA 862 (3,61 ) RICHTER 6480 (-3,28 ) SET Group 71 (1,43 ) WABERERS 860 (-1,38 ) ZWACK 16650 (-0,30 )