Egyre népszerűbb a készpénzmentes fizetés

| forrás:
eNet Internetkutató Kft.
| olvasási idő: kb. 2 perc

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen - ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt.

A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bővül az elkövetkezendő években. A felnőtt internetezők készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült.

Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. Az eNET és az OTP Mobil 2018. júliusi kutatása szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelműen többségbe kerültek a készpénzzel fizetőkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítők aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.

Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészőjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnőtt internetezők, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül. Míg előbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek.

A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek.

Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni.

A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával előkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplő adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

KSH: félmilliárd euró a külkereskedelmi többlet »

4IG 665 (-1,48 ) AKKO Invest 426 (-0,47 ) ANY 1390 (-0,36 ) CIGPANNONIA 182 (-0,98 ) CSEPEL 524 (1,16 ) CyBERG 1660 (-6,21 ) EHEP 9050 (5,85 ) ENEFI 366 (-1,61 ) ESTMEDIA 124 (5,64 ) FUTURAQUA 112 (1,27 ) KPACK 22400 (-1,75 ) KULCSSOFT 2640 (1,54 ) MASTERPLAST 766 (1,59 ) MOL 2802 (-1,82 ) MTELEKOM 460 (2,34 ) NUTEX 49 (7,05 ) OPUS 287 (-4,33 ) ORMESTER 11000 (1,85 ) OTP 14300 (1,13 ) OTT1 245 (-1,41 ) PANNERGY 734 (-0,27 ) RICHTER 6670 (0,38 ) SET Group 88 (-0,67 ) TAKAREK 528 (-0,38 ) ZWACK 17650 (0,57 )