Elektromos buszflotta – ismeretlenek a költségek

| forrás:
TF-információ
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

A világ fejlettebb országainak városi közlekedésében egyre nagyobb szerephez jutnak a zöldenergiára épülő technológiák. Most a hollandiai Amszterdam vezetői határozták el, hogy 2025-re a teljes fővárosi buszhálózaton elektromos meghajtásúakra cserélik a járműállományt.

Hollandia már régen az élen jár a környezetet kímélő okos technológiák megvalósításában. A legkorszerűbb kerékpár utakat építik a többi között a városaikban is, annak érdekében, hogy mind több lakos kiszálljon az autójából, s inkább biciklizve jusson el a munkahelyére. Az első lépcsőben, két esztendő alatt kívánnak felváltani negyven dízel üzemanyagot használó autóbuszt e-járművel. Ezután következik a második szakasz, amely során mind a kétszáz tagja a városi autóbusz flottának elektromos meghajtású buszokból áll majd.

Tért hódít a városban a zöldenergia

Nem csak az autóbusz közlekedésüket kívánják megreformálni az amszterdamiak. A norvégokhoz hasonlóan a városi vízi közlekedésben is elektromos meghajtású kompokat használnak hamarosan. A város vezetése jelenleg tárgyal az autóbusz vállalattal az elképzelés megvalósításáról. Egyelőre még nem ismert, mennyi pénzbe kerül majd a nagyszabású projekt megvalósítása.

Tény, jelenleg Amszterdam az európai nagyváros, amely minden kompromisszum nélkül át kíván állni az elektromos városi tömegközlekedésre. Ám nem ők az egyedüliek Hollandiában, akik hasonló reformokon dolgoznak. Olyan városokban, mint Utrecht és Maastricht már egy ideje eredményesen vesznek részt a közlekedésben az elektromos autóbuszok.

Növekszik Amszterdam vonzereje a jövőben

Németországban szintén ebbe az irányban megy a nagyvárosok tömegközlekedésének fejlesztése. Berlinben, vagy Osnabrückben szintén ott vannak az utakon az e-buszok. Arra a gondolatra azonban még messze nem jutottak e városokban a közlekedési szakemberek és a városi vezetők, hogy a teljes autóbuszforgalmat elektromosra állítanák át.

Berlinben is járnak e-buszok.A hollandok úgy gondolkodnak, hogy a városi autóbusz közlekedés kizöldítése hosszabb távon komoly haszonnal jár majd. A legnagyobb nyertesek maguk az amszterdamiak lesznek, hiszen csökken városuk környezeti terhelése. Ez a helyzet a város iránt érdeklődők számára is nagyobb vonzerőt jelenthet a jövőben.

Magyar fejlesztést teszteltek tavasszal

Magyar vonatkozás, hogy tavasszal elindult a BKV 15-ös, 16-os és 26-os vonalán az Evopro által fejlesztett hazai elektromos busz utasok számára is elérhető tesztjárata. A Modulo Medio Electric prototípussal az utasok díjtalanul utazhattak a BKV által meghatározott vonalakon majd egy hónapon keresztül. A magyar mérnökök által tervezett, fejlesztett és gyártott Modulo buszcsalád elektromos hajtású prototípusa, a Medio Electric ultrakönnyű, kompozit szerkezetű, s mintegy ötvenhét százalékos magyar értékhányaddal rendelkezik. A null emissziós autóbusz nyolc méter hosszú, hatvanöt utas szállítására alkalmas.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Így csalogatják haza az építőiparban dolgozókat »

4IG 603 (2,20 ) AKKO Invest 505 (3,91 ) ALTEO 862 (0,94 ) APPENINN 363 (-1,89 ) AutoWallis 107 (-1,83 ) BIF 315 (0,32 ) CIGPANNONIA 186 (0,43 ) CSEPEL 488 (8,44 ) CyBERG 1550 (3,33 ) DM-KER 4500 (5,88 ) Duna House A 3790 (-0,26 ) EHEP 8000 (-1,23 ) ELMU 34000 (-0,58 ) EMASZ 31000 (-0,64 ) ENEFI 378 (-7,58 ) ESTMEDIA 125 (-2,35 ) GSPARK 5240 (-0,38 ) MASTERPLAST 762 (0,79 ) MOL 2640 (1,46 ) MTELEKOM 446 (-1,55 ) NORDTELEKOM 48 (-0,10 ) NUTEX 39 (0,26 ) OPUS 288 (-1,97 ) OTT1 208 (-1,19 ) PANNERGY 752 (0,80 ) RABA 1155 (3,12 ) RICHTER 7060 (1,00 ) SET Group 101 (-0,20 ) TAKAREK 504 (0,80 ) WABERERS 1090 (0,46 )