Ezekben az üzletláncokban vásárolunk a legtöbbet

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

A tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó áruk piacának toplistája élén, 748,2 milliárd forintos becsült bruttó forgalmával - közölte a Trade magazin szerdán az MTI-vel.

Íme a rangsor

Hermann Zsuzsanna, a 2015-ös FMCG kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap főszerkesztője elmondta, hogy az előző évihez - 2014-hez - képest az FMCG kiskereskedelmi rangsorban nem történt változás az első öt üzletlánc sorrendjében.

Az első a Tesco csaknem 750 milliárd forintos bruttó forgalmával 2015-ben (a 2014-es forgalma 716,0 milliárd forint volt). A második helyen továbbra is a Coop található 571,0 milliárd forintos bruttó forgalommal (2014-ben a forgalom 560,0 milliárd forintot tett ki). A harmadik helyet a CBA birtokolja 509,0 milliárd forinttal. (A CBA tavalyelőtti bruttó forgalma 505,5 milliárd forintra rúgott.) Negyedik a toplistán a Spar 491,1 milliárd forint forgalommal (2014-ben a forgalma 475,2 milliárd forint volt).

Az ötödik a rangsorban a múlt évi bruttó forgalma alapján a Reál 388,5 milliárd forinttal; hatodik a Lidl 359,4 milliárd forinttal; hetedik az Auchan 337,0 milliárd forinttal. Az utóbbi két cég tavalyi forgalma alapján helyet cserélt az előző évhez képest. Nyolcadik a Penny Market 220,9, kilencedik az Aldi 135,0, tizedik a dm Magyarország 76,7, a tizenegyedik pedig a Rossmann 60,9 milliárd forintos bruttó forgalommal 2015-ben az FMCG toplistán.

A főszerkesztő közölte, hogy a szaklap honlapján további információk is elérhetők a toplistával kapcsolatban.

Közben díjat kaptak a legjobb webáruházak

Átadták az idei Év internetes kereskedője díjakat, a tizedik alkalommal rendezett megmérettetésen több mint 500 jelölt cég közül kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati kategóriában hirdettek nyerteseket - közölte a főszervező, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület.

A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet fényforrás-webáruháza. Második helyezett  a Háda webshop lett, harmadik pedig az Okosjáték.

A nagyvállalati kategóriában a közkedvelt JátékNet bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Bónusz Brigád vitte el, míg a dobogó harmadik fokán a Media Markt végzett a tájékoztatás szerint.

Ez alapján választottak

A nyertesek kiválasztásában a vásárlók, UX (user experience, felhasználói élmény) szakemberek és szakmai zsűri is közreműködött. Rekordszámú, több mint 23 ezer közönségszavazat érkezett az idén.

A kiválasztáskor szempont volt az internetes áruházak üzleti modellje, felhasználóbarátsága, grafikai megjelenése, sőt azt is tanulmányozták, hogy a nevezők milyen értékesítést ösztönző eszközöket használnak, és milyen vásárlói útvonalak vezetnek a termékek kiválasztásától a fizetési tranzakciókig.

A játékokra, a ruhákra, a szórakoztató-elektronikai eszközökre és a műszaki cikkekre specializálódott webáruházak minden évben egyre nagyobb számban vesznek részt a versenyben, e szegmensek fontossága és jelentősége a teljes e-kereskedelmi piacon meghatározó - írták. A verseny szervezésében az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. és az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) is részt vett, a díj főtámogatója a MasterCard volt.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Élénk volt a kiskereskedelmi forgalom »