Ezeknél a cégeknél bárki szívesen dolgozna

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Ötödik alkalommal díjazta Magyarország legvonzóbb munkáltatóit a Randstad Hungary: a lista élén a Mercedes-Benz végzett, míg az Audi Hungaria sorozatos győzelmeinek köszönhetően belépett a nívódíjasok közé. A két autógyár töretlen menetelése ellenére telekommunikációs területen dolgoznának legszívesebben a magyarok, míg a legnagyobbat a pénzügyi szektor fejlődött. A Randstad Employer Brand Research 2017 eredményeihez képest a kellemes légkör és a rugalmas lehetőségek értékelődtek fel leginkább a munkavállalók szemében - áll a közleményben.

Tarol az autóipar

Ismét egy autógyár, ezúttal a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint.

A Randstad Employer Brand Research 2018 felmérés eredményei alapján kedden este ötödik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat. Minden évben az autóipar egyik szereplője, az Audi Hungaria, illetve a Mercedes-Benz végzett az élen.

„Ez annak ellenére igaz, hogy a szektorok versenyében az autóipar mindössze a negyedik helyen áll” – jegyezte meg Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

Az Audi Hungaria ezúttal is nagyon jól szerepelt a munkavállalók értékelése alapján, ezért a Randstad Employer Brand díj történetében elsőként nyerte el a Legvonzóbb munkáltatónak járó nívódíjat, ami azt a vállalatot illeti meg, amely öt év alatt három alkalommal is a toplista élére került.

Sokan feljebb léptek

A Mercedes-Benz mögött a dobogó második fokára idén a tavalyi negyedik helyezett IBM léphetett fel, míg a bronzérmes – az IBM-hez hasonlóan szintén két helyet javító – Bosch lett. A top10-be két teljesen új szereplő is bekerült a Coca-Cola és a KUKA Robotics személyében.

Kategóriájában nívódíjat kapott a Tesco és a DM, míg saját szektorában különdíjat érdemelt ki a Budapest Bank, a MOL, a B. Braun Medical, a KUKA Robotics, az IKEA, a Coca-Cola, a Vodafone, a Kühne + Nagel, valamint a Lidl.

A pénzügy, logisztika és kereskedelem vonzereje is nőtt

A szektorok versenyében a telekommunikáció végzett az élen (a munkavállalók 42 százaléka helyezkedne el szívesen az iparágban), megelőzve a tavalyi győztes gyógyszer- és vegyipart. A dobogó harmadik fokát a szolgáltatások foglalják el.

„Az előkelő helyezés ellenére nem dőlhetnek hátra azok a vállalatok, melyek ezeken a területeken tevékenykednek, a telco szektor kivételével ugyanis csökkent az élen járó iparágak vonzereje a munkavállalók szemében. A top10-es lista végén elhelyezkedő pénzügy, logisztika és kiskereskedelem ezzel szemben sokat fejlődött, így a mezőny tömörebb lett, kiéleződött a tehetségekért folytatott harc” – mutatott rá Baja Sándor.

A legnagyobbat a fenti szektorok közül a pénzügy lépett előre: a Randstad Employer Brand Research 2018 eredményei szerint a munkavállalók 36 százaléka helyezkedne el szívesen ezen a területen az előző évi 31 százalékkal szemben. Mindeközben a gyógyszer- és vegyiparban, valamint a szolgáltatási szektorban is a munkavállalók 41 százaléka dolgozna az 1 évvel korábbi 43, illetve 42 százalék helyett.

Még mindig nem jó a fókusz

A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tíz tényező sorrendje nem változott az előző évhez képest. A listavezetők továbbra is a fizetés (75 százalék), a munkahelyi légkör (64 százalék) és a biztos állás (58 százalék).

Ugyanakkor leginkább a kellemes légkör, valamint a hatodik helyet elfoglaló rugalmas lehetőségek értékelődtek fel a munkavállalók szemében. Ezzel szemben a munkáltatók a pénzügyi stabilitás és az élen járó technológia alkalmazása terén jeleskednek.

„Évek óta mondjuk, hogy a tehetségek bevonzásához a munkáltatóknak azokra a tényezőkre kell helyezniük a hangsúlyt, amelyek a munkavállalók számára fontosak” – emelte ki Baja Sándor.

„A munkáltatói márka építése nagyon kifizetődő: kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10 százalékkal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. 

A legnagyobb eltérés a munkavállalói elvárások és a munkáltatók kínálta lehetőségek között a fizetések, a munkahelyi légkör, valamint a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása terén mutatkozik.

„Utóbbi két tényezőhöz ráadásul nem is feltétlenül pénzre van szükség, sokkal inkább a vezetők elkötelezettségére, erőfeszítésére” – mutatott rá Baja Sándor.

A Z-generációnak rugalmasság kell

A keresett tehetségek demográfiája is meghatározza, hogy egy vállalatnak mely tényezőkre érdemes fókuszálnia.

Így például a Z-generációt megcélzó pályakezdő pozícióknál fontos a rugalmasság, a sokszínű csapat, valamint a karrierépítési lehetőségek hangsúlyozása, míg a 45 év feletti munkavállalóknak a fiatalabbakhoz képest értékesebb a munkahely hosszú távú biztonsága és pénzügyi stabilitása.

A férfiakat versenyképes jövedelemmel és juttatási csomaggal, míg a nőket stabil állással, valamint a munka és magánélet egyensúlyának biztosításával lehet bevonzani.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Már októberben megdőlt az éves beruházási rekord »

4IG 860 (2,99 ) AKKO Invest 448 (-0,44 ) ANY 1355 (-0,37 ) APPENINN 401 (0,12 ) BIF 310 (0,98 ) CIGPANNONIA 216 (-2,05 ) CSEPEL 540 (1,12 ) CyBERG 1640 (2,50 ) Duna House A 3780 (0,53 ) ESTMEDIA 137 (-3,52 ) FUTURAQUA 102 (-0,97 ) GSPARK 4710 (1,73 ) KPACK 17000 (-4,49 ) MOL 3078 (1,92 ) MTELEKOM 441 (0,11 ) NORDTELEKOM 43 (-0,23 ) NUTEX 31 (1,32 ) OPUS 319 (5,77 ) OTP 13830 (-0,07 ) OTT1 249 (-1,39 ) RABA 1095 (-0,90 ) RICHTER 5685 (1,88 ) SET Group 106 (3,52 ) TAKAREK 558 (-1,76 ) WABERERS 1300 (0,39 ) ZWACK 17450 (0,87 )