Gigaprojektek, melyek átformálják a világot

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A világ tele van elképesztő projektekkel, melyeket közvetlenül a szemük előtt valósítanak meg. Vegyük a Hongkong-Zhuai-Makaó hidat, ami három nagy kínai várost köt össze, ezáltal 42 millió embert hoz össze. Ott van például Norvégia, ami úgy próbálja csökkenteni a fjordok közötti utazási időt, hogy megépítené a világ első úszó alagútját - derül ki a Business Insider cikkéből.

Ezek, és még sok más erőfeszítés azt mutatja meg, hogy a több milliárd dolláros befektetések hogy teszik a világot egy jobb hellyé.

Íme néhány olyan gigaprojekt, amihez fogható még nem volt.

Hihetetlen fejlesztések

A 2016 szeptemberében elkészült kínai Pingtang távcső a világ legnagyobb rádió teleszkópja. A tányérja majdnem 500 méter átmérőjű, és több mint 1000 fényévnyire lévő dolgokról tud felvételt készíteni.

Nanhui New City, a tervezett kínai várost 2020-ra fogják befejezni, ezáltal majdnem egymillió embert fognak házba helyezni. A tisztviselők azt várják, hogy 450 ezer ember mozoghat a hatalmas területen, és 10 millió turistát vonzhat be évente.

17 év építés után a Gotthard-alagút megnyitott 2016 június elsején. 35 mérföld hosszú, amivel a világ leghosszabb és legmélyebb vasúti alagútja lett, és példátlan hatékonyságot kínál az Alpokon át utazva.

Forrás: wikimedia

Az újonnan kibővített Panama-csatorna június elején lett megnyitva a közönségnek, 102 évvel az első megnyitás után. 5,4 milliárd dollárral, és 40 ezer munkavállaló segítségével sikerült megtriplázni a vízi út kapacitását.

Forrás: wikipedia

2026-ban, a ”The Bridge” néven elhíresült iraki felhőkarcoló bemutatja az úgynevezett fátylat, ami napelemekből fog állni, és annyi napenergiát termel majd, amennyit fogyaszt. Majdnem 1152 méter magas lesz, és parkok, irodák, éttermek és vasúti rendszer is lesz majd benne.

London is fejlődik

A 2011-ben befejezett kínai Jiaozhou Öböl Híd a világ leghosszabb hídja, mely a tengeren át ível, és majdnem 42 méter hosszú. Kelet-Kína és Huangdao között ingázóknak majd felére csökkenti az utazás idejét.

2015-ben, a Brazília és Paraguay határán található Itaipu-gát 89,5 TWh energiát termelt, többet a világ összes többi gátjánál. Paraguay 75 százalékát, és Brazília 20 százalékát látta el energiával.

Forrás: wikimedia

A londoni Crossrail projekt – a meglévő földalatti rendszer hatalmas fejlesztése – Európa legnagyobb építési projektje. 10 új, és 30 meglévő vasútvonalat foglal magába, melyekhez vadonatúj alagutakat csatlakoztatnak. 2017-ben már használható lesz egy része, 2020-ra pedig az egész.

2014-ben nyílt Dél-Afrikában a Jasper napenergia farm, ami mintegy 180 ezer megawatt órát termel évente, és 80 ezer otthont lát el. A kontinens legnagyobb napenergia projektje.

Zaha Hadidról sem feledkezhetünk meg

Az Indiában található Hyderabad metróvonal 74 kilométer hosszú, amely végül meghozta a kommunikációs alapú vonatvezérlést. 2017-ben fejezik be.

Forrás: wikimedia

A dubai Mall of the World egy hatalmas kupolás szerkezet lesz, kilencszer nagyobb, mint a Mall of America. 2029-ben nyílik majd meg, és hőmérséklet szabályozóval lesz felszerelve, illetve hotelszobák ezrei lesznek benne, és saját tranzitja is lesz.

A Google anyavállalata, az Alphabet fejlesztette ki az ”Okos Város” tervét, vagyis olyan felújított területek, ahol teljes internetellátás van, és megújuló energiát és a legújabb automatizált technológiát alkalmazzák, az Egyesült Államok egész területén.

A rijádi metró terveit, ami Szaúd-Arábia új vasúti vonala, és 23,5 milliárd dolláros fejlesztés, a híres építész, Zaha Hadid tervezte. A 175 kilométer hosszú vasút forradalmasítja majd a rijádi lakók tartózkodását. 2019-re lesz kész.

Okos város is épül

Songdo, Dél-Korea úgynevezett okos városa, amely 1500 hektár vízpartos területen fekszik. 2015-ben fejezték be, és az összekapcsolt hálózatoknak köszönhetően 67 ezer lakosa tekinthet be a jövőbe.

Nemrég Kína és Nigéria megállapodott, hogy 11 milliárd dollár értékben Lagos-Calabar part menti vasút építésében. 1400 kilométer hosszan húzódik majd, és 2018-ra lehet kész.

A Dél-Észak vízi transzfer projekt egy folyamatos kínai erőfeszítés, ami közel 40 milliárd köbméter vizet mozgat a Jangce folyóból az ország kevésbé termékeny északi régióiba. Eddig több mint 79 milliárd dollárt költöttek rá.

Forrás: wikimedia

2016 júliusában, Norvégia bejelentette, hogy 25 milliárd dollárt költ egy lebegő, víz alatti alagútra a fjordok alatt, ahol a víz 1200 méter mély. Az első ilyen kezdeményezés a világon.

A 20 éves törökországi városi megújuló projekt, ami azt takarja, hogy nagyjából 7 millió épületet bontanának le, és építenék újra földrengésálló szerkezettel. 2012-ben kezdték és közel 400 milliárd dollárba kerül.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Optimistább cégvezetők, erősödő beruházási szándék »