Gond az ólomtartalom a Continental-nál

| forrás:
MTI/dpa
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Continental autóipari beszállító vállalat éveken keresztül a megengedettnél magasabb ólomtartalmú alkatrészekkel értékesítette egyes elektronikai készülékeit. A szabálytalanságra a cég maga derített fényt és június elején önként jelentette az illetékes hatóságnál.

Az még egyelőre nem világos, hogy az érintett járművek vissza lesznek-e hívva a szervizekbe az alkatrészek cseréjére. A Continental közleménye szerint a nehézfémet a megengedett határérték felett tartalmazó kondenzátorokat túlnyomórészt 2016 után építették be egyes elektromos készülékekben alkalmazott nyomtatott áramkörökbe. A Bild am Sonntag lap úgy tudja, hogy a szóban forgó alkatrészeket tartalmazó készülékeket szinte minden autógyár beszerelte valamelyik modelljébe, így több millió járműről lehet szó. Az esetleges visszahívással kapcsolatban a Continental szóvivője nem kívánt nyilatkozni, mondván, hogy az a szövetségi gépjármű felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt hatáskörébe tartozik.

Rámutatott azonban, hogy az ólomtartalom-határérték rendkívül csekély, alkatrészenként 0,0003 grammos túllépéséről van szó és semennyire nem befolyásolja sem a termék minőségét, sem a jármű biztonságát. A Continental szóvivője a dpa hírügynökséget arról tájékoztatta, hogy az érintett alkatrészekről nem tudnak pontos számot mondani, mivel a nehézfém tartalomra vonatkozó határértékek 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban is változtak. A Bild am Sonntag lapnak a Continental szóvivője elismerte, hogy ők maguk követték el a hibát, mivel elkerülte a figyelmüket az alkatrészek nehézfém tartalmára vonatkozó törvényi szabályozás és ezért nem is kívánnak az alkatrész beszállítójával szemben jogilag fellépni. A kondenzátorokat egy kínai beszállítótól vásárolta a Continental és építette be saját készülékeibe. Az alsó-szászországi környezetvédelmi minisztérium közleménye szerint a határértékek átlépése nem jelent veszélyt sem a felhasználókra, sem a környezetre nézve. "Az alkatrészek szilárdan be vannak építve a gépjárművekbe és nincsenek kopásnak sem kitéve" - szögezi le a közlemény, kiemelve, hogy ugyanezeket az elektronikai alkatrészeket 3,5 tonnát meghaladó önsúlyú haszongépjárművekbe például már törvényesen be lehet építeni.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Zöldül az újautópiac, marad is ez a trend »

4IG 452 (2,73 ) AKKO Invest 397 (0,76 ) ALTEO 730 (0,83 ) ANY 1225 (1,24 ) APPENINN 289 (1,40 ) AutoWallis 77 (-1,03 ) BIF 299 (5,28 ) DELTA 91 (-2,68 ) Duna House A 3080 (-0,65 ) EHEP 4620 (-2,74 ) ENEFI 315 (0,64 ) FORRAS/OE 1120 (7,69 ) FUTURAQUA 74 (2,07 ) GSPARK 4400 (0,46 ) KPACK 13200 (-23,70 ) KULCSSOFT 1680 (4,02 ) MASTERPLAST 582 (-1,36 ) MOL 2024 (4,28 ) MTELEKOM 361 (0,28 ) NORDTELEKOM 34 (-0,86 ) NUTEX 33 (-0,30 ) OPUS 275 (1,67 ) ORMESTER 10900 (-0,91 ) OTP 8880 (0,91 ) OTT1 193 (1,58 ) PANNERGY 650 (-0,91 ) RABA 984 (2,50 ) RICHTER 6415 (0,23 ) SET Group 78 (2,11 ) TAKAREK 427 (-3,39 ) WABERERS 804 (1,77 ) ZWACK 16450 (0,30 )