Hatalmas számokat jelentett a Graboplast

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Több mint kétszeresére, 467 millió forintra nőtt tavaly a Graboplast Zrt. adózott nyeresége, melynek közgyűlésén a tulajdonosok elfogadták a társaság beszámolóját. A fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat 90 fővel bővítette az alkalmazottak számát, és a következő években újabb fejlesztéseket, valamint a munkatársak létszámának további növelését tervezik.

Külföld nagy szerepe

A győri székhelyű Graboplast Zrt. 2015-ben 3 százalékkal, 18 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben a vállalat adózott eredménye majdnem háromszorosára (258%), 467 millió forintra emelkedett. Az alkalmazottak száma tavaly több mint 70 fővel, közel 640 főre bővült a fejlesztéseknek köszönhetően.

A három városban (Győr, Kecskemét, Tatabánya) gyárakkal rendelkező társaság árbevételének továbbra is meghatározó része származik külföldről: a Graboplast padlóit közel 100 országban használják világszerte, melynek köszönhetően árbevételének több mint 90 százaléka az exportpiacokon keletkezik.

A társaság közgyűlése egyhangúlag elfogadta a menedzsment tavalyi évről szóló beszámolóját, valamint a technikai jellegű alapszabály módosítását.

Gyáravatás Tatabányán

A Graboplast a tavalyi év végén indította el új tatabányai egységének, a Grabo Design Padlógyárnak a próbaüzemét, melynek idén februári ünnepélyes megnyitóján beszédet mondott Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke is.

A 6,2 milliárd forintból felépült új tatabányai gyár a vállalat beruházási programjának első lépcsője, melyben olyan új technológiával előállított különleges padlóburkolók (Luxury Vinyl Tile és irányfüggetlen homogén padló) készülnek, melyek piaca világszerte 10 százalék feletti növekedést mutat.

Az új tatabányai gyár mellett a Graboplast Kecskeméten is jelentős összeget fektet be a következő időszakban, melynek segítségével a cégcsoport tovább növeli alkalmazotti létszámát 2017 végéig.

Átlag feletti növekedés a cél

A vállalat kecskeméti parkettagyárában tavasszal olyan beruházás kezdődött, mely lehetővé teszi versenyképességének, és ezáltal exportbevételeinek további növekedését is.

Jancsó Péter, a Graboplast Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja, hogy az új padlótípusok területén átlag feletti növekedést érjen el, és így a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként tovább növelje piaci súlyát.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Csökkent a Burberry luxus ruházati cég forgalma »

AKKO Invest 440 (0,11 ) ALTEO 766 (-0,52 ) ANY 1195 (0,42 ) APPENINN 377 (5,02 ) BIF 306 (-0,65 ) CIGPANNONIA 164 (1,23 ) DELTA 97 (-1,72 ) EHEP 3500 (-0,28 ) FORRAS/OE 1090 (2,83 ) GSPARK 4590 (-0,22 ) KULCSSOFT 1615 (-5,00 ) MASTERPLAST 594 (-1,00 ) MOL 2020 (1,00 ) MTELEKOM 391 (1,82 ) NORDTELEKOM 32 (2,89 ) NUTEX 31 (-2,51 ) OPUS 268 (1,33 ) OTP 9795 (0,77 ) OTT1 210 (-0,24 ) PANNERGY 652 (0,62 ) RABA 920 (-3,16 ) RICHTER 6820 (0,89 ) SET Group 68 (0,15 ) TAKAREK 496 (0,61 ) WABERERS 732 (-4,69 ) ZWACK 16850 (-0,30 )