H&M : csökkent a nyereség, de mégis kedvező

| forrás:
MTI/Reuters
| olvasási idő: kb. 1 perc

A vártnál kevésbé csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves nyeresége, mert több terméket adtak el teljes áron, kedvezmények nélkül.

A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte pénteken, hogy a február végével záródott három hónapban az adózás előtti profitja 1,04 milliárd svéd koronára (1 svéd korona=30,53 forint) csökkent az egy évvel korábbi 1,26 milliárd koronáról. A cég adózás előtti nyeresége ezzel már a hetedik egymást követő negyedévben csökkent. A február végével záródott időszak adata azonban messze jobb lett a szakértők által várt 708 millió koronánál. A H&M adózott eredménye ebben a negyedévben 803 millió koronára zsugorodott az egy évvel korábbi 1,4 milliárd koronáról, az értékesítése pedig 10 százalékkal, 51 milliárd koronára nőtt. A negyedévben Kínában és Indiában nőtt látványosan a cég eladása, Kínában 16 százalékkal, Indiába pedig 42 százalékkal.

A H&M kimutatása szerint a március 1-27. közötti időszakban az értékesítése 7 százalékkal nőtt globálisan. A H&M árfolyama pénteken 10 óra körül a stockholmi értéktőzsdén 14 százalékos pluszban állt.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Szépen táncolt az Alibaba »