Hogy választ munkahelyet a legfiatalabb generáció?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Z-generáció tagjai fontosnak tartják a jó karrierlehetőségeket és azokat a munkahelyeket részesítik előnyben, ahol meg tudják valósítani elképzeléseiket - derült ki egy nemrég végzett kutatásból. A felmérést a Continental Hungaria Kft., az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kara, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem közösen végezte az Emberi Erőforrások Minisztériuma Új Nemzeti Kiválóság Programjának (ÚNKP-17-4) támogatásával.

Milyen a jó munka?

A kutatás többek között arra kereste a választ, milyen szempontok alapján választanak munkahelyet a Z-generáció tagjai, de azt is vizsgálták, mit jelent számukra a siker és a karrier?

„A Z-generáció tagjai közé azok a 2000-es évek elején született fiatalok sorolhatók, akik beleszülettek a digitális világba, idejük nagy részét az online térben töltik. Ennek következtében a gazdasági és társadalmi változásokra már gyerekkoruktól kezdve minden eddigi generációnál nagyobb befolyást gyakorolnak” – hívta fel a figyelmet Fodor Mónika, a Continental Hungaria Kft. senior PR és marketing koordinátora.

A felmérést két lépcsőben végezték el a szakemberek. Kvalitatív kutatás keretében harminc mini fókusz-interjút készítettek a Z-generációhoz tartozó alanyokkal, majd kvantitatív felmérés keretében, CAPI-módszer segítségével 1178 kérdőívet értékeltek ki.

Arra vonatkozóan, hogy mi tesz ideálissá egy munkahelyet, a felmérésben részt vevő fiatalok döntő többsége a megfelelő fizetést (89%), valamint a cég, vagy vállalat megbízhatóságát (80%) jelölte meg válaszul. Meglepő módon a válaszadók kisebb része tartotta fontosnak a barát, vagy ismerős ajánlását (32%) a munkahelyet illetően és az adott cég hírneve sem volt annyira jelentős. (32%). A jó karrierlehetőségeket és csapatmunka fontosságát azonban a válaszadók 65 százaléka jelölte meg.

Azért nem minden a pénz

„Egyértelműen látszik, hogy ennél a generációnál nem elég a magas fizetés, a jó cafetéria, vagy a béren kívüli juttatások köre, olyan vállalatokat keresnek, ahol meg tudják valósítani álmaikat és eredményes karrierutat járhatnak be, illetve jó légkörben és csapatban tudnak dolgozni” – hangsúlyozta Fodor Mónika.

Hozzátette, hogy a Z-generáció tagjainak ugyan prioritás a megfelelő bérezés, de nem elég ahhoz, hogy hosszú ideig megmaradjanak egy munkahelyen. Egyre fontosabb számukra a munkáltató márkája és ezzel összefüggésben az is, hogy mennyire büszkék arra a cégre, ahol dolgoznak.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a kiszámítható munkabeosztás sem élvez prioritást a Z-generáció tagjainak. „A kiszámítható, de egyben kötött munkaidő kevésbé vonzó számukra. A modern munkakörnyezet, a változatos munkakör, a kreatív feladatok és persze a rugalmas munkaidő azonban annál inkább” – összegezte a szakértő.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Tíz millió euró a fiatalok munkahelyteremtésére »

4IG 613 (0,49 ) AKKO Invest 446 (0,11 ) ALTEO 740 (-0,27 ) ANY 1200 (-1,23 ) APPENINN 340 (0,44 ) AutoWallis 85 (-1,39 ) BIF 298 (3,83 ) CIGPANNONIA 310 (-3,12 ) CyBERG 760 (-20,00 ) DELTA 93 (-0,11 ) DM-KER 44 (-0,11 ) EHEP 1950 (-3,94 ) ENEFI 305 (1,67 ) FUTURAQUA 75 (-1,32 ) GSPARK 3210 (0,94 ) Gloster 2300 (4,31 ) KULCSSOFT 1690 (1,20 ) MASTERPLAST 640 (2,56 ) MOL 1793 (-0,06 ) MTELEKOM 378 (1,75 ) Megakran 4100 (1,49 ) NUTEX 28 (3,92 ) OPUS 232 (-1,28 ) ORMESTER 11400 (0,88 ) OTP 10340 (1,37 ) OTT1 172 (-1,15 ) PANNERGY 608 (-0,98 ) RABA 810 (-1,70 ) RICHTER 7055 (1,22 ) SET Group 71 (-0,56 ) TAKAREK 490 (-0,61 ) WABERERS 1035 (-1,43 ) ZWACK 16300 (-1,21 )