Hogy választ munkahelyet a legfiatalabb generáció?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Z-generáció tagjai fontosnak tartják a jó karrierlehetőségeket és azokat a munkahelyeket részesítik előnyben, ahol meg tudják valósítani elképzeléseiket - derült ki egy nemrég végzett kutatásból. A felmérést a Continental Hungaria Kft., az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kara, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem közösen végezte az Emberi Erőforrások Minisztériuma Új Nemzeti Kiválóság Programjának (ÚNKP-17-4) támogatásával.

Milyen a jó munka?

A kutatás többek között arra kereste a választ, milyen szempontok alapján választanak munkahelyet a Z-generáció tagjai, de azt is vizsgálták, mit jelent számukra a siker és a karrier?

„A Z-generáció tagjai közé azok a 2000-es évek elején született fiatalok sorolhatók, akik beleszülettek a digitális világba, idejük nagy részét az online térben töltik. Ennek következtében a gazdasági és társadalmi változásokra már gyerekkoruktól kezdve minden eddigi generációnál nagyobb befolyást gyakorolnak” – hívta fel a figyelmet Fodor Mónika, a Continental Hungaria Kft. senior PR és marketing koordinátora.

A felmérést két lépcsőben végezték el a szakemberek. Kvalitatív kutatás keretében harminc mini fókusz-interjút készítettek a Z-generációhoz tartozó alanyokkal, majd kvantitatív felmérés keretében, CAPI-módszer segítségével 1178 kérdőívet értékeltek ki.

Arra vonatkozóan, hogy mi tesz ideálissá egy munkahelyet, a felmérésben részt vevő fiatalok döntő többsége a megfelelő fizetést (89%), valamint a cég, vagy vállalat megbízhatóságát (80%) jelölte meg válaszul. Meglepő módon a válaszadók kisebb része tartotta fontosnak a barát, vagy ismerős ajánlását (32%) a munkahelyet illetően és az adott cég hírneve sem volt annyira jelentős. (32%). A jó karrierlehetőségeket és csapatmunka fontosságát azonban a válaszadók 65 százaléka jelölte meg.

Azért nem minden a pénz

„Egyértelműen látszik, hogy ennél a generációnál nem elég a magas fizetés, a jó cafetéria, vagy a béren kívüli juttatások köre, olyan vállalatokat keresnek, ahol meg tudják valósítani álmaikat és eredményes karrierutat járhatnak be, illetve jó légkörben és csapatban tudnak dolgozni” – hangsúlyozta Fodor Mónika.

Hozzátette, hogy a Z-generáció tagjainak ugyan prioritás a megfelelő bérezés, de nem elég ahhoz, hogy hosszú ideig megmaradjanak egy munkahelyen. Egyre fontosabb számukra a munkáltató márkája és ezzel összefüggésben az is, hogy mennyire büszkék arra a cégre, ahol dolgoznak.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a kiszámítható munkabeosztás sem élvez prioritást a Z-generáció tagjainak. „A kiszámítható, de egyben kötött munkaidő kevésbé vonzó számukra. A modern munkakörnyezet, a változatos munkakör, a kreatív feladatok és persze a rugalmas munkaidő azonban annál inkább” – összegezte a szakértő.

Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Mesterséges intelligencia válthatja fel emberek munkáját »

4IG 700 (-9,33 ) ALTEO 834 (0,97 ) ANY 1375 (0,73 ) APPENINN 393 (0,77 ) AutoWallis 103 (0,49 ) BIF 306 (-0,97 ) CIGPANNONIA 192 (-3,03 ) CSEPEL 460 (-0,65 ) Duna House A 3900 (-0,51 ) EHEP 9500 (1,06 ) ENEFI 405 (-3,34 ) ESTMEDIA 142 (1,28 ) FUTURAQUA 102 (-0,59 ) KPACK 25000 (14,68 ) KULCSSOFT 3100 (1,31 ) MASTERPLAST 744 (-0,80 ) MTELEKOM 441 (0,23 ) NORDTELEKOM 50 (-2,91 ) NUTEX 65 (-5,51 ) ORMESTER 10100 (3,06 ) OTP 15000 (-0,73 ) OTT1 249 (-4,42 ) RABA 1175 (0,43 ) RICHTER 5895 (0,34 ) SET Group 103 (0,98 ) TAKAREK 560 (-0,71 ) WABERERS 1175 (-2,08 ) ZWACK 17650 (0,28 )