Huszonegy kilométeres szakasz készült el

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Romániában súly és sebességkorlátozással megnyitották hétfőn délután az A1-es dél-erdélyi autópálya Marosillye (Ilia) és Holgya (Holdea) közötti 21,1 kilométeres szakaszát - közölte honlapján a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR).

A pályaszakasz már augusztusban elkészült, de a CNAIR minőségi kifogásokat támasztott, és elutasította a Teloxim Con Srl. - Comsa Sa. - Aldesa Construcciones Sa. - Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorcium által épített szakasz átvételét, majd fel is bontotta a szerződést a kivitelezővel. A hétfőn átadott pályaszakaszra csak a 7,5 tonnánál könnyebb járművek hajthatnak fel, és csak óránként 80 kilométeres sebességgel haladhatnak a járművek. A marosillyei Maros-hídon és a dobrai felüljárón óránként 60 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be.

A közlemény Sorin Scarlat CNAIR-vezérigazgatót idézte, aki szerint a pályaszakasz megnyitására azt követően nyílt lehetőség, hogy elkészültek a szakértői vélemények, amelyek a román állam álláspontját támasztják alá a jogvitában, amelyet a döntőbíróság előtt kell megvívni a kivitelezővel. A korlátozásokat szerinte a biztonságos közlekedés érdekében kellett bevezetni. Ezzel szemben a romániai infrastruktúrafejlesztéseket monitorozó Pro Infrastructura Egyesület szerint a pályanyitás késése és a korlátozások csupán a CNAIR korábbi téves döntésének az utólagos igazolását szolgálják. A szakértők által alapított egyesület szerint a pályára a kivitelezési gondok ellenére már augusztusban rá lehetett volna engedni a forgalmat, és a problémákat menet közben is lehetett volna orvosolni. A Csanádpalota-Nagylak határátkelőhelytől Nagyszebenig tartó 330 kilométer hosszú A1-es autópálya két megépült szakasza között jelenleg a Marzsina (Margina) és Hogya közötti 15 kilométeres szakaszon kell letérni a pályáról a régi országútra. Ezen a szakaszon a Pro Infrastructura Egyesület szerint még legalább három évet kell várni a pálya megépítésére. A hétfőn megnyitott pályaszakasz építése 2013-ban kezdődött, és a munkálatokat 2016 májusáig kellett volna elvégezni. A CNAIR korábbi közlése szerint az útépítési szerződésben áfa nélkül 579,92 millió lejes (40,6 milliárd forint) kivitelezési díjban állapodtak meg a spanyol cégcsoporttal. Az összeg 85 százalékát az Európai Unió kohéziós alapjából, a fennmaradó részt a román költségvetésből biztosították.

Random Capital
Hirdetés
Lakáshitel-kalkulátor
Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az észak-erdélyi autópálya a új szakasza épülhat »

4IG 619 (-0,16 ) AKKO Invest 460 (-0,86 ) ANY 1225 (-1,21 ) APPENINN 354 (1,00 ) AutoWallis 79 (0,38 ) CIGPANNONIA 176 (-2,22 ) CyBERG 1180 (-1,67 ) DELTA 99 (0,10 ) EHEP 2630 (0,38 ) ENEFI 324 (3,18 ) FORRAS/OE 1120 (3,70 ) FUTURAQUA 67 (-4,16 ) GSPARK 3250 (1,88 ) Gloster 2496 (4,00 ) KULCSSOFT 1520 (-3,49 ) MOL 1865 (-0,05 ) MTELEKOM 385 (0,92 ) NORDTELEKOM 30 (0,67 ) NUTEX 30 (0,50 ) OPUS 251 (-0,59 ) OTP 10810 (-1,01 ) OTT1 198 (-1,00 ) PANNERGY 612 (-1,92 ) RICHTER 6675 (-0,30 ) SET Group 73 (1,40 ) TAKAREK 478 (-2,45 ) WABERERS 874 (-3,96 ) ZWACK 16750 (0,30 )